Waar kun je het goedkoopst stralingwerende verf kopen?

Ik heb vernomen dat men in Zweden al is begonnen met sommige publieke ruimtes stralingvrij te maken, oa sommige treinwagons, door stralingwerende verf te gebruiken. Ik ben al enige tijd op de hoogte van het bestaan van deze verf, maar waar kan ik ze het goedkoopst en niettegenstaand degelijk genoeg vinden?

Toegevoegd na 15 minuten:
Oesje, dat was ik vergeten: het betreft de electromagnetische straling. Dus mobiele telefoons, DECT-telefoons, iPads, laptops die een USB-internet-verbinding gebruiken, etcetera...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke straling?

Het beste antwoord

http://www.yshield.eu/en/shielding-paints/HSF54
met meer info en ook in nl:
http://www.woonbiologie.nl/stralingsbeperking/webshop/;jsessionid=0A49ABD81912DEF7D4A163FCF1AAAF43?__stateless=0A49ABD81912DEF7D4A163FCF1AAAF43

Een linkje met jouw info over Zweden zou leuk zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die 2e link doet het niet goed,
links in beeld zoeken op "verf" en je krijgt de goeie pagina.

Toegevoegd na 4 minuten:
of klikken op "Afscherm materialen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijgaande nog een bruikbare leverancier: http://www.vitalitools.nl/nl/verf.php
Let op: Ga je deze verf aanbrengen, weet dan goed wat je doet, het is erg moeilijk ongedaan te maken achteraf. Heb je bijvoorbeeld rekening gehouden met reflecties? Je houdt inderdaad een groot gedeelte van de straling van achter de muur tegen maar tevens verhoog je de straling aan de voorkant van de muur indien er straling van die kant afkomt.
Vaak is het slim eerst een tijdelijke afscherming op te hangen bijvoorbeeld in de vorm van aluminiumfolie en dan te meten of te voelen of het scheelt, daarna kun je dan met verf in de weer.
Stevige aluminiumfolie vindt je bijvoorbeeld in de vorm van vloerisolatie, bij alle bouwmarkten te koop. Let op dat deze wel 100% dicht zijn (de Hornbach heeft isolatie waar je doorheen kunt kijken, is dus voor dit doel minder geschikt).

Verder zijn er nog andere zaken waarmee je rekening dient te houden maar dat vind je op de beschrijving bij de verf.