waar kan met goedkoop bouwmateriaal in Hongarije kopen en hout om te verbouwen?

voor mijn verbouwingen, zoek ik goedkoop hout, in de plaatselijke verkooppunten zijn deze nogal prijzig, en waar halen zij dit vandaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bestaat er een Hongaarse marktplaats of anders ebay?
Handelaren die ook aan particulieren verkopen adverteren daar vaak op.

Antwoorden (1)

Bouwmateriaal in Hongarije is sowieso duur, mede door hun hoge btw tarief. De vraag is welk bouwhout je nodig hebt. Zelf word ik hierbij geholpen door een inmiddels hiermee bevriend geraakte Hongaarse bouwvakker. Via zijn netwerk kom ik verweg het meest voordelig aan bv mijn bouwmateriaal. Soms gaat dit via restpartijen, soms via een Tuzep en als het niet anders kan via een (kostbaardere) bouwinderneming. Zo kwamen mijn 70 Acasia palen voor mijn hekwerk en mijn poort via de lokale bosbouwer.
Mijn antwoord zou dan ook luiden: socialiseer met een (niet te veel Palinka drinkende ;-)) bouwvakker. Hij weet lokaal de weg hiervoor als geen ander.....!