Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik over hardboard heen behangen?

we hebben een hardboard muurtje die ik graag wil behangen moet hij eerst geschilderd worden of kan ik er zo over heen.het is pip studio behang van 40 euro per rol dus wil liever geen fouten maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er een verflaagje onder doen.
Zou zonde zijn als de ondergrond te snel de lijm op zou zuigen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Wel eerst met bv een plantenspuit de wand licht bevochtigen, anders trekt ogenblikkelijk het water uit de lijm en plakt het niet goed. Nadat je hebt behangen gaat de wand bobbels vertonen van het vocht, maar dat trekt in een paar dagen weer weg.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier kan je zo overheen behangen. Ondergrond goed opschuren en goed schoonmaken. De eventuele naden in het hardboard kan je met gaasband afplakken, maar dit geeft een lichte verdikking. Als het niet nodig is zou ik dat laatste zeker niet doen. Het Pip Studio behang is vliesbehang als ik me niet vergis. Dit zou de kleine naadjes moeten overbruggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De gaatjes van de schroeven wel even opvullen zat ik me te bedenken.

Als je het met zekerheid een antwoord op je vraag wilt, waarom vraag je dan niet even in de winkel waar je het behang hebt gekocht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit hier ook gedaan en het blijft zitten,maar als je het eraf wilt halen,trek je het er zo vanaf.

Het lijkt me verstandig als je dit aan de verkoper van het behang vraagt voordat je het verpest en dat zou zonde zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan wel maar dan moet je wel eerst bewerken met een voorstrijkmiddel .

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat het behangplaksel in het hardboard trekt .
Met het resultaat dat het niet goed hecht .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat heb ik inmiddels ook al ondervonden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding