hoe maak ik dunne bamboestokken aan elkaar voor een (draag)rek?

Ik heb een bamboestokken van 3 à 5 cm. diameter. Ik zou deze graag verwerken tot een rek, een draagrek, om daar dat plantjes op te zetten.
Als liggers heb ik restanten van een voormalig rek, in metaal met gaatjes (niet zwaar maar stevig genoeg om iets op te zetten).
nu mijn vraag hoe maak ik die stokken aan elkaar. Ik zou een achtal vertikale stokken als basis nemen, en daar dan 6 horizontale stokken in de lengte op willen monteren op de één of andere manier. en dan nog wat korte stokjes in de breedte, waar dan die liggers op kunnen liggen.
Ik voeg een foto in bijlage van het "model" rek dat ik wil maken, maar waarvan al wat steunt dus bamboestokken zullen zijn, de de liggers (dragers) de metalen platen.
In hout kan je boren, schroeven etc maar in bamboe lijkt me dat moeilijker... zijn de stokken "hol" dus aan de uiteinden schroeven gaat ook niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
ik heb ook een foto gevonden van het soort rek dat ik wil maken, dus met bamboestokken....

Toegevoegd na 3 uur:
het rek moet natuurlijk wel stevig zijn, dus de stokken moeten goed stevig aan elkaar hangen. Ik hang het wel (ook) tegen de muur

Picture for question
7 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat dat moet lukken met touw:
http://www.bamboebouwnederland.nl/bamboe/bamboepalen-knopen/
Ivana
7 jaar geleden
Met raffia is nog mooier.

Antwoorden (1)

Ik zou ze aan elkaar binden met Raffia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Raffia_(materiaal)
Dat wordt ook gebruikt bij het afwerken van bamboe-stoeltjes en andere producten van bamboe. Touw hoort daar niet bij. Raffia is ook een natuurproduct en is niet slordig of storend bij dit proces.
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
dankjewel...
is dat bestand tegen regen en zo? en waar koop ik dat beste? en maakt dat het rek voldoende stabiel?
Ivana
7 jaar geleden
Bij de hobbezakken van Pipoos. Ze kunnen je daar ook vertellen hoe je het moet sjorren, want dat is het. Zoals verkenners te werk gaan met boomstammen maar dan in het klein.
https://www.pipoos.com
Ivana
7 jaar geleden
Sorry, mijn pc verbeterde iets. Moet natuurlijk "Hobbyzaken" zijn. :)