Hoe kan ik mijn voordeur weer goed laten sluiten ?

Ik moet nu telkens de voordeur hard dichttrekken om em in het slot te laten vallen, maar dat geeft teveel lawaai voor de buren. Vooral 's avonds en 's nachts.
Het is niet dat de deur klemt, maar dat dingetje (hoe heet het)van het slot dat niet meer soepel in de opening glijdt.
Wat kan ik daar aan doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
47.8K

Het beste antwoord

Als de neus goed voor de opening van de sluitplaat zit,(want zo heet dat dingetje) en de deur sluit niet goed dan moet je smeren, zo als al meerdere malen is aangegeven. Dit doe je het beste met sloten spray of selicone spray, je spuit een paar keer langs de neus in het slot en beweegt tegelijkertijd met de sleutel de neus heen en weer. Normaal gesproken moet het slot nu weer goed sluiten.
Moet je nog te hard trekken om de deur dicht te krijgen dan moet je de sluitplaat aan de binnenkant van de stijl wat afvijlen. Enige druk op de deur om te sluiten moet je altijd houden, (dit in verband met de tochtstrips)
Sucses toegewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien een beetje ( kruip) olie ?
Je kunt het kopen in een spuitbusje zodat het in alle hoekjes en gaatjes komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zoi ik kunnen proberen inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nadeel van kruipolie is echter dat het met water ' wegloopt'
flink grafietpoeder in het slot spuiten?
14 jaar geleden
Heel simpel: Iets wat je altijd in huis hebt, is boter.
Smeer met je vinger een likje boter op het driehoekje wat in de opening valt, en je bent er weer voor een maand of twee van af...

Toegevoegd na 1 minuut:
" van af " is " van het probleem af"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WD-40 multispray. Altijd handig zo`n bus in huis te hebben. Is zelfs in staat olie-,vet-,teer-lijmresten te verwijderen. Kauwgum uit tapijt, piepende wieletjes, waterdicht maken van schoenen, bij nieuwe schoenen inspuiten, helpt blaren voorkomen en maakt het leer soepeler. Verzacht direct bij een bijensteek,klemmende ring afdoen,als de vinger van je kind in een fles vastzit, stugge rits weer laten glijden,als je het op het raam-, deurkozijn spuit houdt het insecten tegen ,zwarte vegen op de keukenvloer verwijdern,hardnekkige vlekken((ketchup) enz.enz. Ik kan niet meer zonder.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
haha heb je aandelen? :)
+1
amc
14 jaar geleden
Was het maar waar! Ze hebben zelfs een eigen fanclub van duizenden fans. Ik ben er dus een van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gesponserd?
+1
Jouw slotvangertje aan de deur stijl zit niet goed. Ben je mijn buurvrouw soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitendeuren zijn altijd in beweging door vocht, droogte en themperatuurverschil.
Ook kan de deur na verloop van tijd gaan uitzakken.
Zo kan het gebeuren dat het slot van de deur niet meer precies in het gat valt, soms is dat zelfs minder dan een mm. verschil.
Bijna altijd komt het slot van de deur na verloop van tijd iets te laag te zitten en moet je het metalen plaatje in de deursteil een heel klein beetje verlagen of een beetje uitvijlen.
Verders het slot goed smeren en de deur moet je met je pink dicht kunnen duwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn voordeur "procedure" bij verlaten woning: Ik open de deur mbv van de klink welke de dagschoot bedient. Omdat ik de deur toch dichtdraai met sleutel in "nachtstand" steek ik de sleutel bij open deur in het slot (zo sta ik ook nooit zonder sleutel buiten). Als de deur bijna in de post moet vallen draai ik met de sleutel de schoot naar binnen, trek de deur in de post, en laat de schoot naar buiten vallen in de slotplaat en draai slot op nachtstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het volgende kun je proberen: Plak een stukje karton op het onderste scharnier als de deur open is. Het gevolg is als je de deur sluit dat de deur iets kantelt. Misschien valt de schoot nu beter in het slot plaatje.