Bestaat er zoiets als een mechanisch deur ventilatie?

Mijn kamer heeft geen raam dat open kan. Ik dit met mijn deur aan de gang, het enige dat open staat is een klein luchtrooster boven mijn raam.

Wat ik mij afvraag is er iets van een mechanische deur ventilatie die lucht naar buiten/binnen blaast om zo een onder-/bovendruk te creëren en verse lucht vanuit de gang/buiten haalt?

En zoja, welke van de twee opties is beter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhm... Dit is heel brand gevaarlijk.. Jij hebt geen ontsnappings mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huur, koop,of op kamers?
ofwel: mag je in de deur zagen of het glas van het raam vervangen?

Het beste antwoord

Zeker op een gang waar bijvoorbeeld gerookt wordt heb je liever de lucht van buiten.
Dus wil je de lucht van de gang wel in je kamer hebben?

Aan de andere kant is de lucht in de gang wel warmer.
In de zomer een nadeel, in de winter een voordeel.

Ik weet niet precies hoe dat rooster boven je raam zit, maar waarschijnlijk is het niet zo lastig daar een verloopstuk op te zetten, dan kan je daar een ventilator op zetten die zo sterk is al je wil.

Toegevoegd na 5 minuten:
In je deur kan je ook een ventilator maken, maar dat gaat er snel raar uitzien en iets lastiger met elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn uitstekend werkende ventilatiesystemen, die je in het glas van een raam kan maken,( raamventilator) als je daarbij een een strookje van de onderkant van de deur afzaagt, is je probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u niet de ganse dag op het geluid van een ventilator wilt luisteren kan u onderaan in uw deur een ventilatierooster aanbrengen zoals u wel eens ziet in badkamers of ruimtes met een gasboiler is.
Op die manier krijgt u een natuurlijke ventilatie.

Dat lijkt mij een goede oplossing als u ook niet alle warmte wilt verspillen.