Hoe voorkom je een deur dat bij het openen een vorm van mini knal geluid produceert?

Hallo,

Ik heb momenteel deur in mijn huis die bij het openen
een vorm van mini knal geluid produceert.
Waardoor zou dit komen?
Wat kan ik zelf doen om dit geluid te verminderen?
Of kan ik het beter over laten aan een timmerman?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Check de scharnieren misschien zitten ze scheef.
Of kijk of de deur ergens klemt.

Het beste antwoord

Hebben wij ook (huis is 11 jaar oud) en bij het begin hebben we het meteen aan de aannemer gevraagd: het kozijn staat te strak gespannen en er moest een hele gasbetonmuur uit om het goed te krijgen maar dat was net de muur van de babykamer en ik was er wel klaar mee.

We hebben die eerste jaren een speciale techniek ontwikkeld zodat de deur toch nog geruisloos open ging en zoon bleef slapen maar nu is het geen issue meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier wel kunststof kozijnen, als jij hout hebt dan weet ik het niet, dat maakt vaak die knal niet denk ik. Je moet in ieder geval weten wat het is voor je uberhaupt kunt bedenken of je het zelf kan. Waar hoor je precies het geluid is een belangrijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat met een deur in een stalen kozijn in onze flat (slaapkamerdeur, knalt vooral 's nachts...)
Zou ons kozijn ook 'te strak gespannen'zijn?

Andere antwoorden (1)

Ik zou de scharnieren een beetje olie geven, mogelijk zit daar je probleem, temeer omdat je het eerst niet had.