Hoe kan ik vloerverwarming met de xlink van kermi ontluchten?

Ik heb waarschijnlijk lucht in mijn vloerverwarming, maar dit is systeem zonder pomp. Hoe kan ik deze ontluchten? Het gaat om een systeem wat is aangesloten op de radiator met daartussen een xlink van het merk kermi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Enkel die ene radiator open laten en maken dat uw circulatiepomp loopt. De lucht zal zich in die radiator verzamelen.

Toegevoegd na 19 uur:
OK, als uw installatie geen pomp heeft dan werkt die op natuurlijke circulatie en denk ik dat uw kring vloerverwarming niet optimaal kan werken.
Als er dan toch doorstroming zou zijn zal die lucht er met de tijd wel uitgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een installatie ZONDER pomp, moeilijk hé lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vloerverwarming heeft geen eigen pomp, 99,9% zeker dat de cv-installatie wel een pomp heeft.

Andere antwoorden (1)

Niet, je vloerverwarming is niet het hoogste punt, dus de lucht zal er makkelijk uitgaan richting een radiator.

Waarom denk je dat er lucht in zit?

Eventueel kan je even een paar radiator dichtdoen zodat er wat meer water door je vloerverwarming loopt.