Hoe kan je de overgangsnaad tussen een bestaand -zij het afgesneden- gespackt plafond en een nieuw gipsplaten plafond netjes maken?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat om een naad die ontstaan is toen ik een stuk dak weg gebroken heb, en een nieuwe ruimte erbij getrokken heb; De nieuwe ruimte is met gips afgewerkt. Het oude plafond heeft spack. De naad loopt schuin langs een hoek van de kamer over anderhalve meter. De nieuwe ruimte wordt niet gespackt.

Toegevoegd na 22 minuten:
.. ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar vulmiddelen; Heb net 100m^2 gipsplaat tot een vlak gemaakt. Het gaat mij om ideeen om de overgang netjes te maken. Gespakt plafond is nogal anders dan vlakke gipsplaat...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Moeilijk te zien op de foto. Mogelijk met onverdunde kwartscoat en een wat grovere structuurroller, waarna je eventueel na droging de punten wat afvlakt door schuren (of baksteen). Je zal het altijd blijven zien, maar is mogelijk wel acceptabel.
O.a. Alabastine verkoopt ook wel bussen spuitspack, alleen is de structuur dan wel fijner. Misschien een alternatief ?

Toegevoegd na 49 minuten:
Of....vliesbehang (of anderssoortig) met een 'spackstructuur'
O.a. fabrikant De Vos heeft een goed assortiment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met acrylaatkit maak je dat soort naden heel mooi dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met weefband ('Gewebeband') en gips de overgang netjes dichtsmeren en dan gladschuren en schilderen (in Dld willen ze ook nog wel eens het plafond behangen....).

Daarna zie je niets meer van de overgang. Echter kan het voorkomen, dat dit na verloop van tijd scheurt (oude vs nieuwe materialen en uitzetten). Dan kan je de kleine kieren kitten (acryl = overschilderbaar) of gelijk de rand zo maken, dat deze welliswaar zichtbaar, maar eruit zo uitziet dat het zo hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bouwmarkt verkopen ze "agnes one stap" platen. Dit is een witte gestructureerde plaat met mes en groef. Deze platen worden blind (verdekt) genageld.