Voegen verwijderen met een haakse slijper zinvol?

Binnenkort gaan we de keuken verbouwen, hierbij moeten alle tegeltjes van de muur.
Is het zinvol om eerst de voegen met een haakse slijper te verwijderen?
Gaan de tegels hierdoor makkelijker van de muur en breng je hiermee minder schade toe aan de onderliggende muur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het uitslijpen van de voegen geeft enkel meer stof en werk, het heeft geen enkel effect daar de voeg geen invloed heeft op de hechting van de tegel op de muur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Heeeel veel stof.
Frimu2
10 jaar geleden
+ idd totaal zinloos. Als tip voor de klusser.....leen of huur een compressor , met een buitelhulpstuk, dan vliegen de tegels er (mits er geen nerveuze lijm is gebruikt)... af
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu bedoelt een pneumatische beitel, die sluit je aan op een compressor. Heb ik geen ervaring mee. Is een lichte luchtbeitel sterk genoeg? Anders heb je er ook een zware compressor bij nodig. Ik zou een elektrische nemen, scheelt gesleep met compressor en slangen.
Zoiets: http://www.varo.com/1763/11789/boorhamers/11789.aspx
Als het veel tegels zijn, zou je een zwaardere kunnen huren.
(of 2ehands kopen en na de klus weer verkopen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja die is goed bruikbaar alleen niet voor uren achter elkaar, maximaal een half uur en dan goed laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goede complete reactie.
plus

Andere antwoorden (1)

zonde van je tijd en werk, geeft geen beter of ander resultaat dan alle tegels van de muur hakken.
n.b. afhankelijk van de tegels en ondergrond gaat dit geweldig goed met een kleine pneumatische hamer op een compressor.
gaat wat minder bruut als een kango, waardoor je minder schade hebt aan de onderliggende muur.