waar kan ik de slang van mijn mobiele monoblock airco kwijt?

Ik wil graag een airco kopen en wil een monoblock mobiele airco voor het gemak van één slang en ze zijn goedkoper. Het enige probleem is de slang. Ik heb een schuin dak en een gat boren door de muur is geen optie.
De slang uit het raam hangen kan, maar dan staat het raam weer ver open.
Ik zat te denken om de slang gewoon door de slaapkamerdeur op de gang te leggen.

Mijn vraag is of dit mogelijk is om de slang van de airco op de gang te leggen?

Groetjes,
Pim

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Je maakt een houten plaat op maat zodat het precies aansluitend in je open raam past.
Hierin maak je een mooi rond en afsluitend gat voor de luchtafvoer want die moet wel naar buiten lopen anders heb je niets aan je airco en je maakt onderin de plank een klein gaatje voor het afvoerslangetje want daar komt de condens uit dus die kan je niet zomaar op je gang leggen of je moet lekkage's willen.;-))

Ik heb het zelf ook zo gedaan en het werkt prima,alleen je moet wel tegen het geluid kunnen want ze produceren best wel wat geluid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hou er rekening mee dat het afvoerslangetje wel schuin naar beneden moet lopen want anders loopt de condens terug en gaat je airco kapot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de gang gaat niet werken, anders wordt het op de gang zeer warm.
De lucht die de airco wegblaast moet ook weer ergens terugkomen, die zou dan van de gang komen en daar zal het snel warmer zijn dan buiten.

Meestal zit er een kunststof plankje bij met een gat erin om tussen het raam te klemmen.
Heel precies hoeft het niet aan te sluiten, want ook dan moet de lucht die weggeblazen wordt weer ergens vandaan komen.

Verwacht geen grote prestaties, want er zal ergens weer warme lucht terugkomen.
Op een zolderkamer met schuin dak waar de zon opstaat gok ik dat je de temperatuur ongeveer 5 tot maximaal 10 graden lager krijgt dan dat het er normaal zou zijn.
En normaal wordt het er misschien wel warmer dan dat het buiten is..