Kan je in plaats van radiatorfolie ook van dat isolatiemateriaal gebruiken dat je onder laminaat legt?

Ik heb nog folie over van het leggen van een laminaatvloer. Kan het zijn dat dit achter de verwarming te heet wordt en dan bv smelt en/of vreemd gaat ruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (2)

Volgens mij kan dat heel goed. Het is er normaal te duur voor, maar als je het over hebt kan je het net zo goed gebruiken. Je plakt het op de muur en niet op de verwarming zelf, dus smelten kan het dan niet. Zo warm wordt het daar niet. Het zou alleen de warmte wat terug moeten kaatsen.

Toegevoegd na 4 minuten:
In bijgaande video plakken ze folie op de verwarming zelf. Dat is dunnere folie en ik bedoelde met mijn antwoord de methode die ook beschreven staat in de bijgaande Gamma folder (link)

Toegevoegd na 9 minuten:
NB. Over Torzon is al eerder een vraag gesteld op GV (zie link). Het is een alternatieve manier (op de radiator). Ik weet niet of de claim nu echt waar is of het bekleden van de radiator beter is dan het bekleden van de muur. In ieder geval zijn beide methoden beter dan niets te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je gerust doen. Plak het achter de radiator tegen de wand met de glimmende kant naar de radiator toe.
Succes.