ja dat kan, alleen moet je zeker weten dat de wand bewegingsvrij is en zeer sterke behanglijm nemen. Je krijg geen echte garantie dat het super mooi word. ik zou eerder kiezen om er eerst een gipsplaatje tegen te schroeven en daar op te behangen dat word veel netter en kost je maar een uurtje meer werk.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je er toch voor kiest om het te behangen verf het eerst lichter anders zie je het door het behang heen en neem dik behang om de naden te camoufleren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dit is mogelijk, maar of het er mooi op gaat worden betwijfel ik. De muur is niet egaal en dan blijf je de strepen er doorheen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan bij de behangzaak verkopen ze rolletjes t lijkt op verband dat plak je eerst op de naden als dat gedroogd is kan je de muur behangen en dan zie je de naden niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naden tss de schrootjes zal je steeds blijven zien, komt daar nog bij dat die houten wand blijft uitzetten en krimpen waardoor het behang zelfs kan scheuren.
De schrootjes uitbreken en op de bestaande kader een volle plaat bevestigen lijkt mij de enige vakkundige oplossing.
Hiervoor kan je een Gyproc plaat nemen omdat die makkelijk verwerkt. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet rechtstreeks.
Aftimmeren met gipsplaten, de kieren wegwerken met gipstape en dan behangen.