Wat is het verschil tussen steigerhout en geschaafd vuren?

Wil zelf een bed maken en weet niet welk hout het beste is en of steigerhout ook geschaafd hout is of ruw.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Steigerhout is ruwer dan geschaafd vuren. Steigerhout geeft een stoere look aan een meubel als je daar van houdt. Ik zou zelf eerder mdf gebruiken voor een bed, dat werkt in tegenstelling tot vuren niet en is makkelijker te bewerken.
paulus811
10 jaar geleden
Steigerhout is ten opzichte van geschaafde vuren een klasse minder: meer noesten en lichter van structuur, niet zo compacte vezelstructuur als geschaafd. Steigerhout is ook te verkrijgen in een beter kwaliteit (ruw), dus beter om een bed mee te maken. Als je de look van steigerhout wilt, schuren met korrel 80 in de richting van de nerf, geen draaiende bewegingen, tot de grofste splinters eraf zijn.