Kan ik een geaccepteerd servicepakket bij de aankoop van een bril achteraf nog weigeren?

Goedemorgen, gisteren een bril gekocht. Op de bon werd een service pakket benoemd. Wat aardig van de brillenzaak dacht ik nog Thuis zag ik dat het 44 euro kostte.( BGP. ) Opgezocht wat
dit betekende, blijkt het een verzekering te zijn. Ik heb een handtekening gezet voor akkoord. Mij is niet gevraagd of ik een verzekering wilde.. en ben het ook niet eens met de manier waarop ze dit benoemd hebben. Kreeg het totaalbedrag te zien waar ik mee akkoord ben gegaan. Kan ik deze verkapte verzekering alsnog weigeren? Mvg B Ubbink.

Z512099
4 maanden geleden
Je hebt getekend voor akkoord.
Inekez1
4 maanden geleden
Altijd lezen en vragen stellen voordat je iets tekent!
Je kunt natuurlijk met de winkel contact opnemen om proberen er vanaf te komen. Als dat niet lukt, beschouw het dan zoals je het in de winkel beschouwde: je betaalt een totaalbedrag voor je bril (waar je kennelijk akkoord mee was) en hebt daarbij een gratis servicepakket / verzekering gekregen. Het is een eenmalig bedrag voor de verzekering van 2 jaar, dus geen terugkerende maandelijkse kosten.
tinus1969
4 maanden geleden
Niet geschoten is altijd mis. Maak de verkoper duidelijk dat dit een 'misverstand' is (klinkt aardiger dan valse voorlichting) en dat je dacht dat dit pakket een gratis extraatje was.

Antwoorden (1)

In principe geldt: gekocht is gekocht.

Je kan in het algemeen alleen van een verkoop af:

1) Wanneer je tijdens het kopen niet helder of vrij kon nadenken (bijvoorbeeld wanneer je tijdens het kopen psychisch in de knoop zat of wanneer je onder dwang iets hebt gekocht)

2) Wanneer de verkoper je met opzet verkeerd heeft voorgelicht over het product, de verkeerde informatie heeft gegeven of belangrijke informatie voor je heeft achtergehouden

Je kan overigens altijd proberen een beroep te doen op de coulance of het medelijden van de verkoper.
4 maanden geleden
SentWierda
4 maanden geleden
In dit geval lijkt sprake te zijn van een vorm van misleiding: het niet verstrekken van volledige informatie - oftewel het achterhouden van belangrijke informatie.
Zeg tegen de verkoper dat je (ondanks de gezette handtekening) niet van de verzekering gebruik maakt en dus ook niet 44 euro ervoor wilt betalen. Mocht de verkoper hier niet mee instemmen, neem dan contact op met de Consumentenbond: of het zin heeft er werk van te maken en zo ja, op welke manier.
BUBBINK
4 maanden geleden
Dank voor dit antwoord. Het bevestigt mijn gedachte dat het idd een vorm van misleiding is. Ik ga de verkoper heel vriendelijk verzoeken of het van de rekening gehaald kan worden. Eventueel neem ik idd verdere stappen. Verder iedereen bedankt voor jullie reacties. Mvg.