Moet ik niet bestelde tabletten betalen?

Ik bestel een reklame aanbieding met tabletten voor zeker 8 maanden gebruik voor € 20 voordeel en heb ze ook betaald.
Nu kreeg ik ongevraagd weer een doos tabletten toegestuurd ( na +_ 2 weken) terwijl ik niet eens weet of de tabletten mij helpen maar wel voor de volle prijs van €39.00 ik zou verplicht zijn dit te aanvaarden daar ik nu na 1 x bestellen in het klantenbestand zou staan.
Dit zou dan iedere x gebeuren maar dit is niet wat ik wil zij zeggen dat ik dit wist
(kleine lettertjes) voordat ik op verzenden had gedrukt ,vraag mij af of dat zo is.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
2 jaar geleden
Lees goed de voorwaarden die je geaccepteerd hebt, waarschijnlijk heb je met het bestellen van de eerste pillen een abonnement afgesloten.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Wij weten niet wat er in de kleine lettertjes - waarmee jij akkoord bent gegaan - heeft gestaan.... Als jij akkoord bent gegaan met de toezending van de eerste en tweede zending is het dus niet ongevraagd, maar heb je zelf niet goed opgelet voordat je akkoord ging... En als je akkoord bent gegaan moet je dus gewoon betalen (en z.s.m. opzeggen?)

Antwoorden (2)

Nee. De ondernemer kan u niet verplichten om voor de ongevraagde toezending te betalen als u geen bestelling heeft geplaatst. Is de ondernemer van mening dat u een overeenkomst met u heeft en dat u toestemming heeft gegeven voor de zending? Dan is het aan de verkoper om dit te bewijzen.

In dit geval vrees ik dat u bij de bestelling erin hebt toegestemd (kleine lettertjes) tot wederopzegging de tabletten voor de normale prijs te blijven ontvangen. Als dit het geval is, moet u nu dus direct opzeggen.
2 jaar geleden
Als in de kleine lettertjes staat dat je elke x een doos tabletten opgestuurd krijgt, dan moet je die betalen. Als je dit niet meer wilt dan moet je je uitschrijven uit het klantenbestand. Het bedrijf kan jou dan geen tabletten meer toesturen.