Wat is de maximale tijd tussen een bericht naar een klantenservice sturen en een reactie ontvangen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Die tijd zal naar oneindig gaan. Er zullen vast mensen een bericht hebben gestuurd naar een klantenservice, sinds het ontstaan ervan die nooit een reactie terug hebben ontvangen en dus al 20 jaar of langer zonder reactie zitten. De kans dat ze ooit nog bericht ontvangen is nihil dus dat zal waarschijnlijk tot het einde der tijden lopen. Toegevoegd na 3 uur: Mocht je een klacht hebben ingediend bij een bedrijf welke is aangesloten bij "de Geschillencommissie" dan kan je na 4 weken geen gehoor die commissie benaderen. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/conflict-geschil/klacht-voorleggen-aan-de-geschillencommissie Maar ja dat zegt nog niks over maximalen.

Daar is geen exacte tijd voor te geven. Het hangt van het type bedrijf en de aard van het bericht af. Over het algemeen kun je 14 dagen de maximale responstijd noemen. Ter vergelijking snelste responstijd Vodafone beantwoordt vragen en opmerkingen die via Twitter worden geplaatst met een gemiddelde van tweeëndertig minuten het snelst. ING (gemiddeld 68 minuten) en Independer (gemiddeld 81 minuten) staan op nummer twee en drie gevolgd door de NS en Rabobank.

Bronnen:
https://www.communicatieonline.nl/nieuws/o...

Afhankelijk van je vraag/klacht. Is het een groot inhoudelijk probleem. Dan kan ‘t wel ‘n dag duren. En ook wel een week, maar dan wel met dagelijkse updates. Maar bijvoorbeeld van: Wat is mijn eigenrisico. Dan geef ik je slechts 10 minuten. (Vanaf bellen tot einde van het gesprek)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100