Zit er op een nieuw onderdeel dat vervangen is onder de garantie van een apparaat, weer nieuwe garantie?

Stel, ik heb een apparaat laten repareren en daarbij is een onderdeel vervangen, zit er op het nieuwe onderdeel dan ook weer nieuwe garantie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, niet zo lang als het nieuwe apparaat, maar zowel garantie op onderdelen als op arbeid.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet als dat niet is afgesproken of uit de voorwaarden blijkt.
Gebruikelijk is echter dat op een reparatie (onderdeel en overige kosten samen) ook een korte tijd garantie wordt gegeven.
Als je de reparatie kunt zien als de koop van een onderdeel dat meteen gemonteerd wordt dat zijn de voorwaarden voor koop van toepassing.
Dan kun je de leverancier (als het onderdeel niet werkt)aanspreken op de goede werking, hem in de gelegenheid stellen om het euvel te verhelpen en als dat niet helpt de koop laten ontbinden en restitutie van geld eisen.
Je kunt je ook afvragen of het vervangen onderdeel wel de oorzaak was van het probleem.