Nee, de garantie geldt voor de hardware (dus de laptop zelf en alles wat daar in zit). Zolang je je laptop niet openschroeft of er andere dingen mee doet die de hardware beschadigen behoud je gewoon het recht op garantie.

Bij het installeren van andere software hebt een softwareaanpassing gedaan. Mocht het zo zijn dat je laptop niet goed werkt onder de nieuwe windows dan kun je natuurlijk niet - door je te beroepen op de garantie - eisen dat je laptop perfect werkt. Voordat je hem opstuurt voor reparatie dan zou je ook een herstel naar de fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren, dan is er geen spoor meer van je illegale windows. Maar als je moederbord, harddisk of wat dan ook kapot gaat dan valt dat gewoon onder de garantie, welke software je er verder ook op hebt gezet.