Garantie voor waterschade telefoon?

Mijn vader heeft net (5min geleden) perongeluk water gemorst op mijn BlackBerry Curve 8520. Nou is mijn vraag, wat kan ik eraan doen en valt dit onder de garantie? Mijn provider is Hi.

Alvast bedankt

Toegevoegd na 23 uur:
Gelukkig doet alles het, behalve de 3,5mm oordop ingang. Dus als ik mijn oordoppen erin doe hoor ik alleen muziek van de mobiel zelf en niet via de oordopjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Daar kan je je apart op verzekeren maar als je dat niet heb gedaan niet dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je vader en jij een aparte wa verzekering hebben, kan hij het daar claimen, ben jij bij je vader meeverzekerd gaat dit niet op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wettelijke garantie (fabrieksgarantie) denkt dit helaas niet. Wat valt er wel onder fabrieksgarantie? Alle mechanische (niet te voorziene) en technische fouten/mankementen aan het toestel, en dit gedurende een periode van:

- Nederland: minimum 6 maanden
- België: minimum 24 maanden

Verder heb je ook een bijkomende garantie die je tegenwoordig vrijwel voor elk toestel kan bijkopen en deze dekt de volgende problemen:

- Alles wat de fabrieksgarantie dekt
- Waterschade
- Diefstal (sommige wel, sommige niet)
- Schermbreuk
- Oxidatie
- Valschade

Ik vrees in dit geval dat je helaas geen beroep kunt maken op de garantie. Je kunt je GSM altijd wel vrijblijvend aanbieden in een winkel om te bekijken hoeveel de herstellingskosten zullen zijn.
Uit ervaring weet ik dat GSM-toestellen met waterschade niet (of zelden) gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kun je eraan doen. Maak hem zo goed mogelijk droog. Haal de accu eruit. Niet aanzetten. Leg de telefoon in rijst 3 of vier dagen moet genoeg zijn. De absorbeert alle vocht. Zet heb opnieuw in elkaar hoop dat hij het weer doet. Verzekering technisch kan je dit misschien aan de verzekering opgeven afhankelijk van je soort verzekering ik zelf ben verzekerd voor schade binnenshuis die ik zelf aanricht. Moet niet te gek worden qua declareren maar water over een telefoon kan nu eenmaal gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mobiele telefoons hebben tegenwoordig een soort plaatje in het toestel zodat de monteur kunnen zien of hij nat is geweest. zolang jij je daar niet extra voor verzekerd heb zal (bijna) nooit uitgekeerd worden.