Is fabrieksgarantie overdraagbaar? En moet je dan een bon hebben?

Het is duidelijk dat de termijn van fabrieksgarantie nog niet voorbij is. Maar ik heb geen bon. Hoeven ze dan geen fabrieksgarantie meer te geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe wel, maar als de fabrikant coulant is, volstaat een serienummer ook. Van dat nummer kan men zien uit welke batch, dus datum, komt.

Fabrieksgarantie is niet persoonsgebonden. Normaliter moet je je tot de winkelier wenden ( en die wil de koopbon zien omdat hij degene is die het euvel moet oplossen; wie die aanbiedt maakt dus niet uit) dus is die bon nodig. Een enkele keer wil een winkelier puur uit coulance wel helpen. Maar dat is alleen heel aardig. Pas als de leverancier niet langer aan te spreken valt kan je je tot de producent wenden en zolang de fabrieksgarantie er nog is, moeten zij een oplossing bieden. Dan bel je gewoon de fabrikant.

Ik heb de bon niet meer. Wat nu? Wilt u teruggaan naar de winkel omdat het gekochte product ondeugdelijk is? En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan. Wilt u echter een product ruilen omdat u spijt heeft van de aankoop? Ruilen is geen recht. De verkoper mag verlangen dat u alleen mag ruilen met de kassabon.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_ov...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100