vervalt mijn garantie van mijn laptop als ik mijn hardeschijf eruit haal om hem vervolgens met een hd docking station te back-uppen?

Toegevoegd na 17 minuten:
ik heb een asus k53sv, waar kan ikvinden welke delen van mijn laptop geseald zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De garantie vervalt als je onderdelen openmaakt die geseald zijn. Ik bedoel daarmee dat de fabrikant kan zien dat je de laptop zelf hebt opengemaakt. Wat wrs in dut geval zo is. Kijk voor de zekerheid in de voorwaarden van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de garantiepapieren nog van toen je hem kocht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima toch? Je zou voor de zekerheid je vraag ook per mail (via klantenservice/helpdesk) kunnen stellen, dan heb je een antwoord zwart op wit.

Andere antwoorden (1)

In principe vervalt de garantie altijd als een apparaat wordt geopend door een niet gekwalificeerd bedrijf. De vraag is alleen: gaan ze het ontdekken als het zover komt? Om dat te voorkomen:
- Seales bestaan uit kleine stickertjes. Laat ze heel.
- Gebruik een passende kruiskopschroevedraaier, zorg dat je niet kunt zien dat je ze losgemaakt hebt.
- Maak geen vette vingers op onderdelen. Houd de zaak fabrieksnieuw van binnen.

Als je dat aanhoudt, dan gaat het allemaal reuze meevallen.