Hallo, Kan ik een piano ook bij een andere officiële dealer voor een garantie kwestie aanbieden?

Hallo, Ik heb een Yamaha P155. Deze is kapot gegaan, maar de (digitale)piano is online besteld. Kan ik de piano ook bij een andere officiële Yamaha dealer aanbieden om te repareren? En hoe zal het dan met de kosten gaan? Moet ik die zelf betalen? Want het gaat wel over een garantie kwestie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Als het een garantiekwestie is, dan zul je bij de (online-)winkel moeten zijn voor reparatie. Jij hebt zelf in principe niet zoveel te maken met die fabrieksgarantie, en veel meer met de wettelijke garantie die de online-winkel verplicht is na te komen.

Zelfs als je buiten de garantie zit, (b.v. een probleem in het 3e jaar, bij 2 jaar garantie) kun je het zó regelen met de webshop, dat je maar een gedeelte van de reparatiekosten hoeft te betalen. Wat precies de verwachte levensduur is van een digitale piano weet ik niet, maar dat zal al snel 5 tot 7 jaar zijn. Dat betekent dat je eigenlijk pas zelf voor alle reparatiekosten opdraait als die termijn van 5-7 jaar is verstreken.

In dat laatste geval, kun je bij iedere yamaha dealer je piano inleveren ter reparatie en gaat 'ie gewoon naar het servicecentrum om gerepareerd te worden.

Neem contact op met de webshop waar je je piano hebt gekocht. Mocht je er met deze winkel niet uitkomen, en ook als die winkel niet meer bestaat, dan kun je contact opnemen met de importeur.

Yamaha Music Nederland
Clarissenhof 5b
4133-AB Vianen
http://nl.yamaha.com/