http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3725
Kijk eens op deze link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Na meer dan 100 jaar is de garantie verlopen vandaar.
Grapje, Als je bij een gerenomeerde antiquair iets koopt geeft deze best garantie.
Als je geen garantie krijgt kan je je eventuele aankoop natuurlijk ook door een deskundige laten beoordelen en taxeren, dan weet je ook genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wettelijke garantie bij consumentenkoop van tenminste een half jaar geldt ook bij de aankoop van antiek. Als een door een consument gekocht antiek speeldoosje na twee manden niet meer werkt, wordt aangenomen dat het doosje dit gebrek al had bij aankoop, tenzij de verkoop het tegendeel bewijst. Deze kan dan kiezen voor reparatie of vervanging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan antiek kun je geen eisen stellen die je kunt vastleggen, dus antiek wordt verhandeld zoals het is... Je moet gewoon goed kijken als je het koopt en met het betalen is de koop gesloten... En zo moet het ook, naar mijn mening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de normale gebruiksperiode verstreken is waarbij de garantie gegolden heeft.
Toen je antieke voorwerp nieuw was zat er wel (vanuitgaande dat er toen garantie gegeven werd)garantie op ,maar daar is de periode al lang weer van verlopen,het voorwerp heeft zijn tijd overleeft en nu is het geen gebruiksvoorwerp meer maar een sierstuk zonder explicite gebruiksfunctie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets van antiek koopt, dan gelden daar andere regels voor dan bij nieuwkoop. Zo kun je en mag je niet verwachten dat antiek aan dezelfde kwaliteitseisen voldoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De garantie is wel bij die tijd verlopen, maar je kunt het natuurlijk ook verzekeren.