waarom vervalt de garantie als jezelf de mobiel open maakt?

Ze zeggen dat de garantie van een mobiel vervalt wanneer je deze open hebt gemaakt, en dat kunnen ze zien omdat deze ergens geseald is!
Nu ben ik zo eigenwijs geweest om hem middels een youtube filmpje hem open te maken, omdat ik alles op alles wilde zetten om mijn telefoonnummers te redden.
Maar dat mocht dus niet baten.

In hoeverre heeft een fabrikant het recht om de garantie te laten vervallen wanneer deze open is geweest, terwijl deze wel gewoon vakkundig terug in elkaar is gezet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit doen ze om te voorkomen dat je zelf aan het repareren gaat en daardoor de zaak nog meer kapot gaat. Als ze dat niet zouden doen zou jij dingen kapot kunnen maken die dan toch onder de garantie vallen.....niet logisch.
Je kan wel zeggen dat je vakkundig bent maar dat is niet iedereen. Als je vakkundig bent hoef je geen gebruik te maken van de garantie...want dan kan je het zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

precies dat :) val; stoot; klem; vocht en valschade en al het andere waar je zelf eventueel een verantwoordelijkheid in hebt, valt buiten garantie.. dus ook "onrechtmatig" openen van de handheld.. ik krijg zelfs nog wel eens de vraag of verlies binnen de garantie valt.. hmmmz, dat zou leuk zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep. Als je hem verliest zit er nog steeds garantie op.
(Moet je hem wel eerst terug vinden....) :)