Is het toegestaan om een gekocht product te retourneren als die later in de aanbieding is?

Ik heb gisteren sportkleding gekocht bij een online shop. Nu is het volgende week vrijdag Black Friday en doet deze webshop daar ook aan mee. Is het toegestaan om de kleding te retourneren als ik het ontvangen heb en het op Black Friday tegen een lagere prijs opnieuw te kopen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Jordinhoo, Het mag, maar dit foefje komt uit een bekende truckendoos en is allang bekend bij de webshops.
LeonardN
5 jaar geleden
Dat een truc bekend is maakt niets uit. De webshop moet het bedrag retourneren van de aankoop (niet van de verzending), en zal ook gewoon het artikel weer opnieuw verkopen. Enige waar de vrager dus naar moet kijken is of de waarde van de verzendingen niet de korting overstijgt.
paulus811
5 jaar geleden
Ik zou eerst de webshop eens vragen wat ze er aan willen doen, wellicht willen ze je het prijsverschil wel uitbetalen want dat scheelt verzendkosten en een hoop gedoe. Ik zie zelfs webshops die adverteren dat als je nu koopt, je het prijsverschil automatisch terugkrijgt als het product in een black Friday aanbieding komt.

Antwoorden (1)

Je mag binnen veertien dagen een artikel terugsturen, zonder opgave van redenen. De retourkosten komen doorgaans wel voor jouw rekening.
Daarna kun je gerust het artikel nog eens in de aanbieding kopen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ plus en het risico dat deze sportkleding net niet tegen een lagere prijs wordt aangeboden. Niet alles wordt afgeprijsd. Of je krijgt bericht dat het product is uitverkocht.Of je retourzending is nog niet ontvangen. Ook een webshop is niet van gisteren
TurfGraver
5 jaar geleden
Of de korting is ineens over advies prijs.
Inekez1
5 jaar geleden
Het is al Black Friday voordat die 14 dagen om zijn. Wacht met terugsturen tot volgende week vrijdag. Kun je het artikel dan niet met korting kopen of blijkt het uitverkocht, dan kun je altijd nog je huidige bestelling houden. @JoanDArc, het is geen ruilen. Het is de ene zending retour sturen en een nieuwe bestelling plaatsen. Dat staat los van elkaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Inekez1, Retour sturen en dan hetzelfde weer bestellen. En dat allemaal rond Black Friday zitten ze bij de webshops niet de Kiekeboe te lezen.
LeonardN
5 jaar geleden
Als het product in de aanbieding komt kan een webshop niet anders dan gewoon weer het item opsturen en blijven ze verplicht binnen 2 weken het product aan te nemen, ze kunnen dus wel of geen tijdschrift lezen dat staat buiten de argumenten. Als je echt denkt dat je webshops hebt die hier een stokje voor willen steken leg dan uit hoe (mag niet), en in dat geval zou de vrager het gewoon via een vriend, kennis of buurvrouw kunnen bestellen.