Krijg ik garantie voor een slecht werkende camera van mijn smartphone?

Ik heb sinds midden/eind september een nieuwe telefoon. Echter geeft de camera de laatste tijd veel ruis en zijn de foto's heel wazig. Dit terwijl de camera niet is gevallen (ik ben er heel zuinig mee)
Hoe groot is de kans dat de garantieregeling van belsimpel ook voor mij geldt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

In de regel geldt er een garantie periode van 2 jaar in Nederland, dus kan dit toestel onder garantie gerepareerd worden, of je kunt kiezen voor een 'refurbished' vervangend toestel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Indien de telefoon gekocht is via Belsimpel, dan zijn zij verplicht hier naar te kijken als er nog garantie op zit. In Europa is de wettelijke minimale garantie voor dergelijke apparaten twee jaar. Echter heb je ook nog een economische levensduur, die meestal drie jaar telt. In het derde jaar kan Belsimpel er voor kiezen om je voor een deel van de reparatiekosten tegemoet te komen. Maar dit is dus echt als de garantie net verlopen is.

In het geval van nog wel garantie, zou ik gewoon even langsgaan (als belsimpel winkels heeft?) of contact opnemen. Een camera die geen goede foto's maakt op een iPhone en met ruis is een defect.