De garantie is net zolang als de laptop oid waar die accu bijhoort. Dat zou je dus op het aankoopbewijs terug kunnen vinden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet waar, garantie op accu´s is altijd minder dan op de laptop zelf. (Heb nog nooit anders gezien dan minder iig.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet toegeven dat ik van een ander merk ben uitgegaan. (HP) Maar ik nam aan dat dat dan bij elk ander merk hetzelfde was. Blijkbaar niet dus. Maakt het ook uit bij wie (welke winkel) je het koopt? iig staat op je aankoopbewijs het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een HP, zelfde: accu 6 maanden. Ik heb er zelfs 3 jaar gewone garantie op, maar accu 6 maanden. Misschien zijn er uitzonderingen. Echter maak jij een fout door te generaliseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel gevallen kan en mag je generaliseren. In dit geval wil ik van je aannemen dat het waar is wat je typt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, generaliseren is heel gevaarlijk. Al helemaal indien je in dit geval over 2 verschillende omstandigheden spreekt (andere leverancier).
Waarschijnlijk 6 maanden, dit is de garantie op de meeste accu's. Een laptop heeft standaard een garantie van 1 jaar (net als de meeste (elektronica) producten).

De reden dat de garantie van accu's lager is, komt doordat accu's vaak verkeerd worden gebruikt. Tegenwoordig bevatten laptops vaak Li-ion accu's. Deze kunnen, in tegenstelling tot oudere accu's, slecht tegen 100% ontladen. Li-ion accu's dienen bij ongeveer 20% resterende stroom aan het net te worden gehangen. Ze kunnen namelijk bij gehele ontlading "kapot" gaan, waardoor ze niet meer kunnen worden opgeladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi ! :)

Bij nieuwe laptops is de garantie op de accu "afhankelijk van de fabrikant". Dit kan variëren van bijvoorbeeld 9 maanden tot 12 maanden.

Asus geeft meestal 2 jaar garantie op de laptops, de accu valt meestal buiten de garantie periode. Mijn advies is even contact opnemen met Asus of de Winkel waar je het gekocht hebt. Mocht je problemen hebben met je Accu, en valt het buiten de garantie periode, maar niet al te dik. Wie weet willen ze dan nog wel wat extra's voor je doen! Wie niet waagt, wie niet wint.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord, anders hoor ik graag van je ! :)

Kijk ook even in de bron die ik je heb meegestuurd, misschien kun je daar meer informatie vinden ?

Succes !