Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het als je een pakket wilt weigeren aan de deur?

Laatst heb ik op drmartens.com nieuwe schoenen besteld, nu kwam ik erachter dat ik de verkeerde heb besteld. Op de site staat dat je de bestelling niet kan annuleren, wel kan je hem weigeren aan de deur. Het pakket wordt geleverd met DPD, maar ik heb nog nooit een pakket geweigerd. Hoe werkt dit? Moet ik iets betalen? Krijg ik het geld gewoon terug? moet ik verzendkosten betalen? Moet ik iets tekenen aan de deur? Moet ik iets voor iets van bewijs zorgen? Ik ben er een beetje zenuwachtig voor en hoor graag ervaringen/antwoorden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
36.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ruilen kan niet. Retour sturen (en vervolgens nieuwe bestelling plaatsen) wel.
Utrecht
5 jaar geleden
Je moet het pakket dus niet aannemen van de bezorger. Dus als hij aanbelt zeg je het pakket niet te willen hebben en dat het retour afzender moet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wanneer je het pakket weigert, gaat deze retour afzender. Je betaalt hier verder niets voor, ook geen verzendkosten. Lees onderstaande link anders, daar staat het ook in.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding