ingangsdatum garantie smartphone, soms wijkt het af van de factuurdatum?

Ik heb wel eens vernomen dat de ingangsdatum van een smartphone pas ingaat als je deze hebt geactiveerd. Logisch lijkt mij factuurdatum.
Bij een S2 heb ik bijv. via de speciale site om serienummers te checken van samsung minder garantie dan dat je volgens de nota mag verwachten. Echter dat bedrijf geeft 1 jaar garantie. Dat jaar is voorbij. Als ik nu de garantiecheck op serienummer doe, is er nog maar 8 maanden garantie. Volgens de nota heb ik het toestel net een jaar. Zou je dus nog een jaar fabrieksgarantie verwachten.
Vind dit altijd een moeilijk onderwerp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Vanaf het moment dat je het toestel ontvangt. Garantie staat voor de minimale duur waarin het apparaat onder normaal gebruik mee moet gaan.