Volgens deze website https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/ zou een product in principe minstens 6 maanden goed moeten werken. Gaat het al binnen 6 maanden kapot, dan was het product volgens de wet al ondeugdelijk op het moment dat u het kocht.
Of je garantie hebt, staat mogelijk op de kassabon, het aankoopbewijs of in de documenten bij de gebruiksaanwijzing. Op https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/ staat verder wat je (in overleg met de verkoper) kan doen om tot een oplossing te komen. Mogelijk moet je een reparatie gedeeltelijk zelf betalen.
Op de website staat er onder meer over vermeld "Gaat uw aankoop na 6 maanden kapot? Dan is het afhankelijk van uw situatie of u om reparatie of vervanging kan vragen. Heeft u het product jarenlang probleemloos gebruikt? Dan kunt u niet altijd om kosteloze reparatie vragen."
- Bronnen:
-
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-...