Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang/heb ik garantie?

Ik heb een gaming stoel gekocht bij een webshop. Nu werkt de armsteun niet meer zoals het hoort te werken. Ik heb de stoel ongeveer 13-14 maanden in mijn bezit en vroeg me af of ik recht heb op een vervanging van de armsteun. Op de website van de webshop kan ik niks vinden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Winkelen
1.5K
Castle
5 jaar geleden
Kun je mailen of bellen naar de webshop? Ik kan niet veel vinden over de levensduur van een gamingstoel maar ik denk dat het aannemelijk is dat die een paar jaar mee zou moeten kunnen. Hopelijk willen ze de klant tevreden houden dus even contact opnemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens deze website https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/ zou een product in principe minstens 6 maanden goed moeten werken. Gaat het al binnen 6 maanden kapot, dan was het product volgens de wet al ondeugdelijk op het moment dat u het kocht.

Of je garantie hebt, staat mogelijk op de kassabon, het aankoopbewijs of in de documenten bij de gebruiksaanwijzing. Op https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/ staat verder wat je (in overleg met de verkoper) kan doen om tot een oplossing te komen. Mogelijk moet je een reparatie gedeeltelijk zelf betalen.

Op de website staat er onder meer over vermeld "Gaat uw aankoop na 6 maanden kapot? Dan is het afhankelijk van uw situatie of u om reparatie of vervanging kan vragen. Heeft u het product jarenlang probleemloos gebruikt? Dan kunt u niet altijd om kosteloze reparatie vragen."
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Als ze niets vermelden neem ik aan dat ze gewoon de wetmatige 2 jaar garantie hanteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Over het algemeen heb je in Europa 2 jaar volledige garantie op aangekochte artikelen, of als het tegengestelde wordt vermeld zoals voor batterijen in een gsm bv, daar krijg je maar zes maanden op.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding