Hoelang/heb ik garantie?

Ik heb een gaming stoel gekocht bij een webshop. Nu werkt de armsteun niet meer zoals het hoort te werken. Ik heb de stoel ongeveer 13-14 maanden in mijn bezit en vroeg me af of ik recht heb op een vervanging van de armsteun. Op de website van de webshop kan ik niks vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens deze website https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/ zou een product in principe minstens 6 maanden goed moeten werken. Gaat het al binnen 6 maanden kapot, dan was het product volgens de wet al ondeugdelijk op het moment dat u het kocht. Of je garantie hebt, staat mogelijk op de kassabon, het aankoopbewijs of in de documenten bij de gebruiksaanwijzing. Op https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/ staat verder wat je (in overleg met de verkoper) kan doen om tot een oplossing te komen. Mogelijk moet je een reparatie gedeeltelijk zelf betalen. Op de website staat er onder meer over vermeld "Gaat uw aankoop na 6 maanden kapot? Dan is het afhankelijk van uw situatie of u om reparatie of vervanging kan vragen. Heeft u het product jarenlang probleemloos gebruikt? Dan kunt u niet altijd om kosteloze reparatie vragen."

Bronnen:
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-...

Als ze niets vermelden neem ik aan dat ze gewoon de wetmatige 2 jaar garantie hanteren.

Bronnen:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/gar...

Over het algemeen heb je in Europa 2 jaar volledige garantie op aangekochte artikelen, of als het tegengestelde wordt vermeld zoals voor batterijen in een gsm bv, daar krijg je maar zes maanden op.......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100