Hoe kom je er achter in welke (fysieke) winkels ze een bepaald merk kattenvoer verkopen?

Ik haal nu mijn kattenvoer bij een winkel die niet heel erg naast de deur is. Althans, het is niet gigantisch ver maar ik kom verder niet in de buurt daar. Bezorgen doen zij niet, het is een kleine dierenwinkel. Online kan ik het veel bestellen maar ik wil dat niet echt. Liever koop ik direct in een echte winkel. Natuurlijk zou ik alle dierenspeciaalzaken in de omgeving kunnen mailen maar ik hoop op een eenvoudigere manier.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op de website van het voermerk zelf vermelden ze nog wel eens de verkooppunten. Je kunt ook contact met ze opnemen via het emailadres of telefoonnummer dat op de website of verpakking staat.

Er is een (kleine) kans dat op de website van de producent of de importeur een overzicht van verkooppunten te vinden is. Ik raad je dus aan op de website van de producent of de importeur van het kattenvoer te kijken.

Heb je al de wekelijkse reclamefolders in de gaten gehouden. Zelfs dierenwinkels willen zo graag nieuwe klanten bereiken. [Wat soms helpt is klant zijn bij jouw winkeltje en gewoon praten en informeren, verder dan zijn eigen assortiment. Zij weten onderling precies wie wat waar en hoe. Zo heb ik een 'vogelwinkeltje' gevonden waar specifiek 'merel-voeding' verkocht wordt. Moet ik voor naar een andere wijk en dan nog op twee dagen van de week (anders gesloten!) en niet goedkoop. Is de enige in dil deel van deze grote stad!] Kleine winkels in het algemeen zijn erg service-/ klantgericht. Een van de voordelen boven de grote 'kleingrutters' die op ander vlak (lagere prijzen) weer voordeel scoren, al hebben zij meestal niet zulke geweldige merken die vaak ook niet meer dan vullen. Altijd maar kattensteentjes of -grit (balen van 20 liter vaak) sjouwen; iedere week/maand sjouwen en slepen. Na jaren vond ik zo'n kleine winkel die tegen een minimale meerprijs bereid was bij mij te bezorgen. Tegen een minimum van 2 zakken per keer. Daarbovenop kon ik natuurlijk ook voedsel in blik of andere verpakking (diepvries) bestellen en bezorgd krijgen. Dit is klantenbinding en klantenservice. Soms is de service er wel, maar alleen voor eigen klanten en niet voor een willekeurige vreemde. Als het dus niet te ver is zou ik er eerst eens een paar bestellingen plaatsen en die zelf mee nemen (grote tas met blikken bv). Wellicht dat dit het verschil maakt. En juist in zo'n geval zou ik nooit per mail overal informeren. Dit is zo onpersoonlijk. Ga er even langs en heb je hiervoor geen tijd, neem dan een uurtje en ga een paar winkels afbellen. Menselijke stem is echt anders dan een mailtje... 5 minuten per keer met een mens even praten. Lijstje maken en afstrepen/ vinken: Bingo! die winkel wil tegen die meerprijs (n.b. kan ook veel schelen) 's.avonds als je thuis bent bezorgen!. Geregeld. Niet de snelste manier, wellicht wel de meest effectieve. Succes Manonnetje!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100