Weet iemand nog het merk van Franse spijkerbroeken uit de 70-er en 80-er jaren?

Ik was helemaal gek van deze spijkerbroeken, het was een Frans merk, het waren altijd hele aparte modellen met aparte versierinkjes zoals spi-naadjes, gespjes, splitjes, enz. Ik denk niet dat het nog bestaat maar ik kan niet uitstaan dat ik me het merk niet kan herinneren...

Je moet er waarschijnlijk wel boven een bepaalde leeftijd voor zijn om je het te herinneren... :(

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken alleen maar Le temps des cerises, maar dat merk bestaat volgens mij nog steeds. Dat zul je dus waarschijnlijk niet bedoelen, hè?
Antoni
9 jaar geleden
Een Frans merk van spijkerbroeken is C17, ontworpen door André Desseilles.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha Kruidenvrouwtje, nee, dat is het niet. En ook C17 is het niet... Maar al zoveel reacties is hoopvol!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan na lang denken ;-) niet op een merknaam komen dat begint met een B, behalve Boss dan. Kijk eens op deze site:http://www.jeanstips.nl/trends/jeans-en-trends-70s/ er staan veel merken genoemd, misschien herken je m wanneer je het ziet staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik las een reactie ergens, en het noemde "Jordache". Niet met een "B" maar gelukkig had ik een slag om de arm gehouden van 0,001 procent... Ik ga zoeken naar plaatjes van de "Jordache" jeans, ik geloof dat dat het was maar moet er eerst een paar zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Niet Jordache. Dat was een ietsje later, die hebben veel gebleekte, hoge taille, gerimpeld aan de tailleband. strikjes en ritsjes aan de pijpen, en nee, Jordache is het toch niet. De reden dat het me heel bekend voor kwam was omdat ik wel een of 2 Jordaches heb gehad, herkende de stijl direct. Maar nee, dit is niet waar ik naar op zoek ben. Maar ik heb nog 4 dagen toch? Dus ik blijf hoopvol.

Het beste antwoord

Diverse jeans met een B uit Frankrijk:
Blue Jean By Ventilo
Biscote
Big Star France
Bensimon Denim
Beckaro

Dan kwam ik deze site nog tegen:
http://www.buzzfeed.com/leonoraepstein/denim-brands-you-totally-forgot-existed#3kfef1b
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nounounou.... ik ben helemaal overwhelmed met al die websites met vintage jeans, dat had ik nooit verwacht, zoveel informatie en websites and blogs, etc. etc., dat gaat even wat tijd kosten. Zag ook dat er op 'Etsy' heel veel oudere (vintage) jeans te koop zijn en ik kon het niet nalaten om een linkje te copieeren zodat jullie even kunnen glimlachen... https://www.etsy.com/listing/207448291/vintage-high-waist-high-waisted-high?ref=market En nee, dit is niet wat ik naar op zoek was LOL maar vond het wel geinig. Heb lekker nog het hele weekend om naar alles wat jullie hier hebben gepost te kijken. Nogmaals en nog steeds bedankt voor alle informatie! Milli
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En hij is nog wel zo mooi!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen heel erg bedankt voor de moeite, jammer genoeg ben ik er niet in geslaagd om de naam te achterhalen. Maar het was wel erg leuk om alle oude spijkerboeken te bekijken.

Andere antwoorden (2)

Mogelijk bedoel je Lois. Zo ja, dan kan ik je vertellen dat dit merk nog bestaat.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. De naam was langer en ik weet voor bijna 99.99% zeker dat de naam met een "B" begon maar hang me daar niet aan op ajb..
Er zijn een paar merken die me zo te binnen schieten, (deed in die tijd de modevakschool) maar helaas zijn er op Internet niet of moeilijk voorbeelden te vinden van die oude jeans. Het waren wel merken doe toen opvielen, maar sowieso was de ' niet-standaard' spijkerbroek toen een item.

Chipie
Moustache
Brams Paris (wellicht iets te jong en een mannenmerk)
Ball Jeans (niet helemaal zeker of het Frans was)

Toegevoegd na 7 minuten:
Met wat zoekwerk vind ik nog

Big Star France
Biscote
Beckaro

maar daar heb ik niet meteen ' een plaatje' bij.