Zijn legerkistjes geschikt als werkschoenen?

Ik zou liever legerkisten dragen dan die (in mijn ogen) lelijke werkschoenen maar mag dat ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lelijke werkschoenen ?? Moet je er mee naar een modeshow ofzo ? Het is veiligheidsmateriaal.
Of wou je er oog nog een vrolijk en sportief veiligheidshelmpje bij ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind ze gewoon lelijk, het is voor m'n eigen bestwil maar toch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer magnum kistjes, ik draag ze ook voor mijn werk, super! En adidas heeft ook kisten gemaakt dit jaar, kon zo gauw geen site vinden maar google het even
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle werkschoenen zijn even lelijk, als je zelf werkschoenen koopt heb je ze voor het uitzoeken.
Er zijn er vast die zelfs mooier dan legerkistjes zijn.
Zelf draag ik graag Bata werkschoenen. Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is een werkgever verplicht als het risico hoog is je PBM's (persoonlijke beschermings middelen) te geven. ALs ze verstrekt worden door je werkgever is het jouw plicht ze te dragen.
Hiermee voldoet jouw werkgever namelijk ook aan de Arbowet en de Ri&E (risico-iventarisatie en evaluatie) die hij verplicht moet maken. Jij hebt dus de plicht de aangeboden schoenen te dragen, en lelijk is natuurlijk geen argument tegen veiligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal als je werkgever verplicht tot echte werkschoenen zou je dat ook moeten doen. Daar zit bijvoorbeeld een stalen neus in en heeft een antislip zool, dat heeft een legerkistje niet.

Het beste antwoord

Legerkistjes zijn absoluut ongeschikt als werkschoenen.

Ik heb op dezelfde manier als jij een enorme hekel aan die lelijke werkschoenen, maar je mooie kistjes voldoen niet aan de normen die worden gesteld volgens VCA. Dus echt niet doen, je brengt zowel werkgever als jezelf in grote problemen als er iets gebeurt tijdens je werk dat voorkomen had kunnen worden door werkschoenen te dragen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je dat het beste aan je baas kunt vragen, ik denk dat het afhangt van wat voor werk je doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zult even moeten navragen aan welke norm ze moeten voldoen en kijken of die kistjes daar aan beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die schoenen aan de eisen van van je werk voldoen mag je die dragen tijdens werk tijd.. Aanschaf kosten zijn waarschijnlijk wel voor eigen rekening..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je praat over werkschoenen die moeten voldoen aan veiligheidseisen?

Stalen neuzen, vochtdicht (ook bij veters) en Zuurvast.
Ook moet ook de zool afgeschermt zijn (spijkers mogen bijvoorbeeld niet doordringen vanuit de zool)

We weten allemaal dat legerschoenen misschien onslijtbaar zijn maarniet aan eisen van veiligheidschoenen.