Waar je naar moet zoeken is "polypropyleen vlakke foliezakjes".
Polypropyleen is een kunststof die wordt gebruikt voor diverse huishoudelijke voorwerpen, medische artikelen, flessen, kratten en folies. Het is een licht en sterk materiaal, dat wordt gemaakt door verwarming van het aardolieproduct propeen. De folies, zakken en vellen worden onder meer gebruikt voor de verpakking van brood, banket, chips, snoep, suiker en chocolade, sigaretten en bloemen.

Het lastige is dat die voornamelijk in groothandels te koop zijn, en je dan minstens 100 exemplaren moet kopen. Bijvoorbeeld hier kan dat: http://www.verstedenpapier.nl/winkel/contents/nl/d52_Polypropyleen_zakjes.html
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt diepvrieszakjes kopen bij de supermarkt, deze zijn stevig. Bij de hersluitbare zit er een strip op, die sluit als een soort rits, bij de gewone is de bovenkant ook gewoon open, zonder strip of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In taartenwinkels verkopen ze ze ook vaak, om bijvoorbeeld koekjes of cakepops in te verpakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moest meteen aan het verpakkingsmateriaal van AH denken, en dan de zakjes waar we de koeken in deden.
Deze heten blokzakken, toen ik daarop zocht kwam ik op deze site uit:
http://www.verpakkingshop.nl/catalog/38
Zij verkopen diverse folie zakjes doorzichtig.

Nadeel: je moet er wel veel tegelijk kopen (doos van 1000 bijvoorbeeld)
Voordeel: Je hoeft geen klantenpas te hebben of een kvk registratie zoals je wel bij een Makro nodig hebt. Iedereen kan er dus bestellen.

Alleen zit er nog geen BTW bij de prijs in.
10 jaar geleden
Het is een platte plastic zak van polypropyleen ( PP) - het is transparant en glanzend voor cosmetica of kleding. U kunt andere soorten plastic zakken hier vinden: http://baobiphuongtrang.vn