kan het kwaad als je elke dag in bad gaat met een paar scheuten kneip badolie?

m'n man heeft last van artrose, sinds enkele jaren neemt hij elke avond een bad met badolie, bv jeneverbes, soms ook een tijdje niet als het op is.
nu bedenkt hij dat het misschien slecht is, dat het misschien de porien afsluit, als hij nadoucht blijft de huid toch vet, zelfs de andere dag nog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Het beste antwoord

Interessante vraag. Vindt je man dat zijn klachten hiermee minder worden? Dan zou ik er sowieso mee door gaan. Het is ook op een gegeven moment een ritueel voor het slapen gaan, waardoor je man mogelijk meer ontspannen slaapt.

Volgens de filosofie van Kneipp "motiveren de producten je elke dag", aldus de tekst in de bron. Ze geven nergens aan dat je het niet dagelijks mag gebruiken.

Omdat de structuur van vetzuren in de natuurlijke oliën in Kneipp badoliën sterk overeenkomt met die van de huid, worden deze zeer goed en volledig door de huid opgenomen. Plantaardige olie helpt op natuurlijke wijze tegen het vochtverlies van de huid en maakt de huid zacht en soepel. Het is niet mogelijk om hiermee de poriën te verstoppen. In feite is het zelfs beter voor de huid (net als vrouwen die elke dag body lotion smeren om de huid niet te laten uitdrogen).

Kneipp heeft twee typen oliën: vettige zoals amandelbloesem en etherische zoals jeneverbes. Die etherische olieën zorgen voor ontspanning omdat het via de reuk ook de hersenen beïnvloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de handleiding staat niet dat het niet mag;
http://www.kneipp.nl/nl/producten/bad_douche/badolie/produkte/Badolie-1/Aroma_Badolie_Welterusten_Hop_Valeriaan.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar elke dag? Ik weet niet of dat verstandig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag een bad nemen is zowiezo niet gezond want je porien gaan ervan dicht zitten, dus met olie erbij al helemaal niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan geen kwaad, mits het met de juiste olieeen gebeurd en hij niet te heet bad neemt. Ook langer dan 20 minuten is niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van in bad gaan gaan je porien helemaal niet dicht zitten. Door de warmte gaan ze juist open staan. Je man kan die olie best gebruiken, zolang hij het prettig aan vindt voelen, ook na het bad. Ik vind dat residu niet prettig, maar smaken verschillen. De huid zal in ieder geval niet zomaar uitdrogen met een beschermende olie. De temperatuur van het water is van groter belang daarvoor.