Is zelfbruiner ongezond?

Bij correct gebruik.
Niet als je het op eet, o.i.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je een creme?
Of bedoel je een bruiningsapparaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een crème, gel of lotion.
Iets om te smeren, in elk geval.

Het beste antwoord

Een gigantisch voordeel van zelfbruiners is de veiligheid. DHA is niet schadelijk voor de huid. Bovendien bevatten veel bodylotions nog extra vitamines en hydraterende stoffen die ervoor zorgen dat je huid gezond en stevig blijft. Zonnebaden daarentegen, is zeer schadelijk voor de onbeschermde huid. Het veroudert de huid snel en vergroot de kans op huidkanker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee ik gebruik het al zeker 10j aar ..look at me!!! i am full of life!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar je poes is nu ook bruin geworden, zo te zien.
Wordt ie daar niet duizelig van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha @ Antwoordman Als die poes ergens duizelig van wordt is het zuurstoftekort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij denkt dat de gronilogise lijn niet klopd... je gebruikt al 10 jaar een zelfbruiner en zit in mavo 2 en bent verliefd op een loverboy....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben vaak blijven zitten
AWM
14 jaar geleden
Protest! Ik ben geen loverboy!
(tenminste, nu niet meer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) het ronald koeman syndroom... stoer dat je gewoon doorgaat.
Nee het is juist gezond bij correct gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron ervaring!
Zelfbruinend cremes zijn niet minder of meer ongezond dan andere cremes, omdat ze niet verder doordringen dan in je opperhuid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het veroudert je huid onnodig en je hebt meer kans op melanomen... En die wil je toch liever niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volstrekte onzin. Doe daar eens een bron van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit dat volgens jou, XiniX?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, het gaat hier gewoon om van die worteltjescreme, niet om in de zon liggen! Je gooit wat dingen door elkaar...
nee hoor, het is zelfs gezonder dan zonnebaden.

De crèmes bevatten DHA (dihydroxyaceton) dat klinkt wel gevaarlijk, maar het is een soort suikerverbinding, die een soort caramellaagje vormt in de oppervlakkige hoornlaag van de huid. Dieper komt ie niet.