Wie weet wat voor sieraden dit zijn?

Ik heb deze sieraden uit een erfenis gekregen, maar heb geen idee van de waarde.
Het is een gouden ketting en een gouden ring en in beiden is een steen verwerkt. (rood - bruinachtig van kleur) De ouderdom van de sieraden is niet bekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Ik kan de waarde niet schatten, daarvoor zou je naar een gespecialiseerde winkel moeten gaan. Of op Marktplaats aanbieden. Je kan ook denken aan de waarde van het goud alleen. Die is momenteel hoog, afhankelijk van het 'karaat'gehalte. Op internet zijn de huidige marktwaarden wel te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De steen is als het goed is een granaat en de waarde zal hier om oud goud waarde gaan en dit kan per dag verschillen,momenteel is het 38 euro per gram,reken hier 70 a 80 % van en je weet hoeveel je ongeveer kunt krijgen als je het goud wilt verkopen.
Hou er wel rekening mee dat ze de stenen eruit moeten halen om de goudprijs te bepalen.
Meestal gaat het om 14 karaat goud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een leek is het heel lastig om dit te weten. Zoals je zegt is het een gouden ketting en een gouden ring. Goud is er in verschillende "karaten" (sterkten/waarden) en ook de stenen zullen de prijs of juist omhoog doen gaan of integendeel juist van waarde doen minderen.

Je kunt twee dingen doen om de waarde te bepalen.

Allereerst kun je naar een juwelier gaan en deze vragen wat hij denkt dat de waarde is of liever nog wat hij ervoor zou bieden/betalen.
De andere mogelijkheid is naar een veilinghuis gaan en door een taxateur laten beoordelen wat de waarde van de sieraden is.

Uiteindelijk kun je de sieraden verkopen, als het je om het geld gaat, maar je kunt natuurlijk ook de gevoelswaarde (bij een erfenis) hoger schatten en daarom de ketting en de ring gewoon houden.