Eerst maken in een chemische fabriek polymeren. Dat zijn muleculen die als een ketting aan elkaar vastzitten.
Een veelgebruikte polymeer in haarlak is polyvinylpyrrolidine, hetzelfde spul waarmee ze multiplex verlijmen.
Dan wordt er een oplosser/drijfgas toegevoegd, tegenwoordig alcohol en koolwaterstoffen, vroeger CFC's, maar die mogen niet meer i.v.m. het milieu.
Het geheel wordt onder druk in een blikje gestopt met een verstuiver.
AWM
14 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=Hoe+maken+ze+haarlak%3F