ik wil graag zacht en glanzend haar en niet snel vet welke shampoo kunnen jullie mij aanbevelen en die zacht doorkamt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.4K

Het beste antwoord

Ik heb erg dik haar en zwart haar maar het glanst soms zo dat het lijkt als of ik blonde haren ertussen heb zitten en dat allemaal dankzij schlecker huismerk, AS shampoo en AS cremespoeling.
Ik gebruik de gele variant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

je zou eens de shampoo van de aldi kunnen proberen
ze hebben verschillende soorten maar je moet die met conditioner erin hebben
wij gebruiken deze al jaren en bevalt heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een kwestie van shampoo uit proberen. Iedereen heeft ander haar en reageert op zijn eigen manier op verschillende shampoo. Daarbij moet je ook weten wat voor haar je hebt. Vet, droog, beschadigd, lang, kort, krullend of sluik.....enzovoorts. Gewoon vragen bij de drogist of ze monsters hebben of van die kleine vakantieverpakkingen. Ik heb zelf lang blond haar met slag/krul en ik gebruik altijd een milde shampoo van Pantene en een conditioner voor droog haar. Werkt goed bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij - droog, lang haar - werken de meeste Fructis-shampoos (vooral de 'heldere') heel goed: glad en glanzend haar.
Vroeger gebruikte ik soms Andrelon ei-shampoo, geeft wel glans maar m'n haar klit dan wel, wat met Fructis een stuk minder is.
Doorkambaarheid kun je ook bevorderen met een goede cremespoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was je haar niet te vaak.
Wissel af en toe van shampoo.
Verschillende merken kun je proberen, maakt
niet heel erg veel uit.

haren wassen/uitspoelen met lauw water voorkomt dat de haarschubben open gaan staan en het haar dof wordt.
Als je gaat douchen, was dan eerst je haar, daarna kun je het lekker uitspoelen. Zo spoelen alle shampooresten goed weg.
Haar wassen:
Maak het haar eerst goed nat.
neem een koffieboon hoeveelheid shampoo, verdeel dit over
beide handen en masseer dit door je haar.
Vooral de haarwortels.
Laat de shampoo even intrekken zodat het zijn werk kan doen.
Spoel goed uit.
Was daarna nog eens je haar met een kleine hoeveelheid shampoo op deze manier, ook nu weer heel goed uitspoelen met lauw water.
Voorzichtig handdoekdroog maken , kammen en aan de lucht laten drogen, eventueel een uv beschermer sprayen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien niet het antwoord wat je zoekt. Maar mét shampoo alleen red je het niet. Eten en drinken heeft grote invloed
Dus naast shampoo dat voor iedereen anders is ook gezond eten en drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger had je ei shampoo.ik weet niet of t nog bestaat maar dat hielp erg goed.zacht glanzend haar kreeg ik er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Het klinkt misschien raar, maar wat azijn of citroensap toevoegen aan het laatste spoelwater. Even in laten trekken en dan uitspoelen.
2. Stijl haar glanst meer dan gekruld haar
3. Hoe je je voelt spiegelt zich aan je haar. Zit je in de put dan is je haar vaak dof. Voel je je gelukkig dan glanst je haar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor de derde antwoord dat hoor ik veel kappers zeggen.
Andrelon Bamboe shampoo en daarna de haarconditioner daarvan. De conditioner niet te veel doen.
13 jaar geleden
IK geloof dat ik alles shampoo's van de hele wereld van duur tot goedkoop heb uitgeprobeerd maar bij mij kwam Herbal als beste uit de test.
En ik gebruik het al TIG aantal jaren maar ik blij er bij dat dit de beste is.

Heel af en toe had ik ff weer een ander nieuw soort shamppo geprobeerd om te testen,maar kwam weer op Herbal uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal het een en ander moeten uitproberen, mijn ervering is dat een wat duurdere shampoo ( bij mannen guhl bijv.) een positieve invloed hebben op je haar, bij mij tenminste.
Vroeger had ik nergens last van en kon elke shampoo gebruiken die ik wou, maar dat is de laatste tijd anders geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind zelf glad en stijl (als je stijl haar hebt) van Andrélon erg fijn, en anders de nieuwe lijn syoss, de roze variant, voor extra glans.
Wat ook helpt voor glans in je haar is je haar na het wassen met koud water naspoelen, dan sluiten de haarschubben zich, wordt het haar gladder en weerkaatst het meer licht.