hoelang kan je een kledingstuk ong dragen?

Misschien een beetje rare vraag, ik doe namelijk vaak 2 a 3 dagen met een broek en vest, 1 a 2 dagen met shirts en ondergoed 1 dag. Maar toen ik laatst bij mijn zus logeerde zei ze dat dat vies is en dat je elke dag alles schoon/gewassen moet aantrekken. En nu twijfel ik eigenlijk een beetje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
16.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me iets typisch vrouwelijk, als ik zie hoe vaak mijn vriendin van kleren op een dag wisselt... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een broek draag ik gerust een week, zolang die niet stinkt, vuil is of vol vlekken zit. T-shirts, overhemden, ondergoed en sokken wissel ik elke dag. Die gaan gauw stinken en ondergoed en sokken langer dan 1 dag dragen vind ik onhygienisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg maar tegen je zus, als jij de kleren voor me wast, droogt, en strijkt, ben ik het helemaal met jou eens!

Antwoorden (13)

Ligt eraan wat je doet met de kleding die je aanhebt.
Heb je er in gezweet, tja, dan shirt echt maar 1 dag.
Maar een spijkerbroek kan je echt wel langer dragen hoor. Onzin om iedere dag een schone spijkerbroek of vest aan te trekken.
Sokken en ondergoed, ja 1 dag.

Enne, ik ben altijd heel schoon op mijzelf, en ik vind het onzin wat je zus zegt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang ze schoon zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zus reageert iets overdreven.
Je kunt je bovenkleding dragen zolang het schoon en fris is. En dat kan best twee dagen zijn. Dan is het mogelijk nog wel schoon, maar niet meer fris.

Geen zweetgeur, geen vlekken door morsen of knoeien, geen rook-omgeving, dan is het nog fris. Zelf hang ik een shirt dat ik voor de tweede dag aan kan en aan wil, 's nachts even op een hangertje voor het open raam. Ideetje voor jou?
Ondergoed en sokken elke dag schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe jij het doet doe ik ook en het werkt prima.
En volgens mij kun je een broek zolang ie schoon blijft 4 dagen of zelfs een week aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien moet iedereen dit gewoon voor zichzelf weten...
kijk... als je naar je werk moet, en je werkt in een magazijn, waar je eigenlijk niet smerig wordt, en ook niet al te veel gaat zweten... dan kun je rustig je kleding 3 dagen dragen... op je ondergoed na dan...
als je thuis komt, en gedouched hebt, trek je meestal andere kleren aan...
omdat je deze kleding eigenlijk maar een paar uurtjes aan hebt... kun je deze ook 3 dagen aan!
Het is maar net hoe hygienisch je bent op jezelf...
ik zie (ruik) wel eens mensen waar ik van denk, ruik je je eigen niet? dat vind ik niet kunnen eigenlijk!
Of vieze vlekken op je shirt, of broek... dat is gewoon een vies gezicht...
en zeker in deze tijd! waar iedereen op elkaar let!
zolang je je schoon en fris voelt in je kleding, geen deodorants kado krijgt van je collega's... dan is er niets aan de hand ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hebben tegenwoordig een overdreven 'besef' van hygiene. Als ik per ongeluk zeg dat ik om de dag onder de douche sta is de reactie "waarom niet elke dag?"

Vroeger (middeleeuwen) waste mannen zich soms maar eens per jaar en vrouwen eens per maand.

Niet dat dat betere tijden waren (ziektes etc.) maar geeft wel aan dat we misschien doorslaan.

Belangrijkste is : is het nodig? Ik betwijfel het.
Het gaat erom dat een ander er geen last van heeft.

Met kleren ook. Ik werk sinds een paar jaar bij een bedrijf op een afdeling met veel jonge vrouwen.
Die meiden zien als je een broek of overhemd 2 dagen achter elkaar aan heb. Mijn vrouw ziet me al aankomen om elke dag een andere broek in de was te gooien.

Vuistregel is: alles wat je tegen je lijf aandraagt: elke dag 'vers'. Andere kleding kan best nog een keer (als het niet vies is of nat geweest).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van elke dag douchen wordt je eerder ziek, is slecht voor je huid en ale goede bacterien die je ook nodig bent voor een goede hygiene. En van teveel hygiene krijg je grotere kans op allergien en resistentie genoeg redenen om een beetje vies te zijn.
Ik zou lekker doen wat je zelf wilt, zolang het niet stinkt en er geen vlekken inzitten kun je het gewoon aantrekken, ook zonde van al dat water en waspoeier om elke dag je kleren te wassen, daarbij slijt kleding ook nog heel erg. Mocht je kleding alleen een beetje ruiken hang het dan gewoon uit voor het raam, of strijk het, dan gaat de geur er ook uit. Ik zou er niet te moeilijk over doen. Zoals je nu aangeeft dat je het draagt lijkt mij prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een klets
als je super-super-super erg zweet dan wel een nieuw shirt. maar zoals je het nu draagt is hartstikke normaal.
als je elke dag door een modderpoel rent, oké. dan moet je wel elke dag nieuwe kleren. maar ik neem aan dat je dat niet doet. en je draagt al best kort je kleding. de meeste mensen hebben 2 stel voor 1 week. en ondergoed natuurlijk elke dag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon elke dag even kijken hoe het eruit ziet en hoe het ruikt.
Ik heb een zoontje die elke dag over mij heen spuugt dus ik draag vaak wel 5 keer per dag een schoon shirt maar voor die tijd deed ik ook 2 dagen met een shirt en deed ik net zo lang als jij over een broek.
Ik trek wel elke avond mijn "luie"pak aan en die was ik zelfs maar 1x per week tenzij hij eerder vies is.
Je kleding vaak wassen zorgt er ook voor dat je kleding sneller lelijk word gaat pluizen of verkleurd.
Mijn kinderen hebben nog nooit langer dan 1 dag met hun kleding gedaan die dragen ook vaak 2 sets per dag omdat ze gewoon echt vies zijn.
Maar mijn man draagt alleen zijn eigen kleding na zijn werk dus die doet er ook een paar dagen over.
Dus nogmaals bekijk je kleding even aan het einde van de dag en ruik onder de oksels of het nog wel fris is dan kun je makkelijk 2 dagen met een shirt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik snap de min (weer eens) niet, ik zie niets fouts aan jouw antwoord. je hebt een kindje met een reflux zo te lezen, vervelend joh. Je wast je dan echt het ongans, sterkte daarmee!
Ik heb elke dag Iets anders aan. Ik vind het smerig om de volgende dag hetzelfde aan te Doen. Het voelt Bij mij Niet fris en hygienisch. Ik Wil mijn frisse gear van mijn kleding en perfum ruiken. Heerlijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik draag mijn kleren meestal van maandag tot woensdag, van donderdag tot vrijdag en in het weekend nog een paar.Behalve als ze vuil zijn of als ik gesport heb doe ik andere kleren aan. Ondergoed draag ik maar 1 dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat rechtsstreek de huid van je romp en voeten aanraakt 1 dag. De rest zolang het niet vies is en bij een beetje luchtjes van bv eten koken, even aan een hangertje voor het slaapkamerraam en het kan best nog een dagje extra.

Ps als je Rookt, dan zou je echt elke dag schone kleding aan moeten doen en je haren wassen, en al helemaal als je in huis rookt, want dat vind ik wel goor, kleding dat naar rook ruikt!!! Dan nog liever vlekken in je trui dan die gore stinklucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kunt het beste aanvoelen of iets vies ruikt of dat het nog schoon is.
Ik draag kleding ongeveer net zo lang als jij.

Het is onzin om alles elke dag te wassen hoor, slecht voor je kleding en op die manier blijf je strijken!!:)