Hoe veel kans bestaat er dat een helix weer gaat ontsteken?

Ik heb, toen ik 12 was (ben nu bijna 20) een helix piercing gehad. Toen die tijd kon je hem nog laten schieten bij de juwelier.
Deze is toen heel erg gaan ontsteken, zo erg dat ik hem met een steriele schaar eruit moest halen. (Ringetje doorgeknipt). Nu ben ik 19 en ik verlang zo erg weer terug naar een helix. Ik vind die piercings zo mooi! Maar ik ben zo ontzettend bang dat hij weer gaat ontsteken. Nu ben ik wel wat ouder en zorg ik er misschien wat beter voor qua hygiëne.
En als je een helix laat piercen, doet dit dan heel pijn en heeft het risico's... Omdat je het door je kraakbeen laat piercen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.9K

Antwoorden (1)

Het is een heel moeilijke plek.
Je moet het heel zorgvuldig laten doen. Door een echt goede piercer.
Dan er zo weinig mogelijk aankomen. Maar wel heel zorgvuldig schoon houden,
onder de douche bijvoorbeeld.
Dan nog komt een lichte ontsteking bijna altijd voor, kleine zwelling met roodheid en het kan wel een jaar duren voordat het helemaal genezen is.
Beschadigd kraakbeen groeit nooit meer helemaal dicht. Dus misschien kan het oude gaatje doorgeprikt worden.
Veel piercers zeggen dat je na drie maanden het staafje wel kan vervangen.
Dat is dus beduidend langer dan bij een gaatje in je oorlel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Helix_piercing

De meeste mensen zeggen dat het pijn doet. Dat je er niet op kan slapen. Dat er veel kans is op wildgroei.
Maar er zijn ook mensen die nergens last van hebben.
Dus een percentage "kans op ontsteking" is echt niet te geven. Ieder mens reageert nu eenmaal anders.