Is deze jas warm genoeg voor de Nederlandse winter ? (zie beschrijving)

Materiaal: 70%Polyester 30%Leer
Bontkraag:100% American Raccoon
Voering: 100% polyester

http://www.leathercity.nl/dames-jas-met-bontkraag-beige-lasaro-italiaanse-m.html?source=beslist

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is trouwens wel echt bont he.....
Verder hangt het er natuurlijk vanaf iedereen heeft behoefte aan een andere dikte jas.
Hij ziet er niet erg dik uit dat iig.
Maar dat zegt niet alles ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuke jas, jammer van het echte bont. Ik zou het daarom niet kopen. Zielige wasbeertjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oef ik wist niet dat het echt bont is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Racoon is wasbeer mop, niet doen!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij kunnen toch niet weten hoe kouwelijk jij bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat mij er gewoon om of het een jas is die ik in een nederlandse winter kan dragen en het normaal gesproken dan warm genoeg is omdat ik polyester niet ken maar met het weer nu heb ik het 's avonds behoorlijk koud
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@momopoyolo: zullen we er maar gewoon vanuit gaan dat het (britt..) hier om een gemiddelde nederlander gaat, die niet extreem kouwelijk is? Er zijn genoeg "winter"jassen die niet warm genoeg zijn voor de winter. Dat zijn "winter"jassen, maar die zijn eigenlijk niet warm genoeg voor koude dagen. Ze zijn te dun. Dat zal je zelf vast ook wel eens hebben gezien. Ik wel in ieder geval. Er zijn genoeg mensen die dat niet erg vinden, omdat ze toch altijd in de auto zitten of binnen zijn. Maar iemand die veel buiten is, op de fiets of met de bus moet reizen, die moet een warme winterjas aantrekken.
Als je in de winkel koopt, dan voel je meteen wel of het een warme of minder warme jas is, maar koop je via internet, dan kan dat niet, helaas. Gelukkig heb je forums of sites als goeievraag.nl waar je vragen als deze kunt stellen. Wie weet zit er iemand te kijken die dezelfde jas heeft gezien of gekocht heeft, die kan dan advies geven en dan is britt geholpen. Snap je??? -)

Antwoorden (1)

Het hangt er vanaf hoe koud. Tegen kou kun je je het beste kleden in lagen. Als je het te warm krijgt ga je zweten waardoor je daarna weer af dreigt te koelen als je dat vocht niet afvoert. Onderkleding moet dus geen vocht opnemen maar doorlaten. De tweede laag is voor de warmte, meestal in de vorm van een trui, fleece vest of de voering van je jas en de buitenste laag moet de wind tegenhouden en ook vochtbestendig zijn. Vooral die middelste laag moet je kunnen afwisselen afhankelijk van de buitentemperatuur.

Het door jou bedoelde jasje ziet er leuk uit maar is zo strak gesneden dat je er geen dikkere trui of vest onder kunt dragen. Die bontkraag is meer sier dan dat het praktisch nut heeft. Het jasje is zeker niet geschikt voor strenge winterkou. Daarvoor kun je beter bovenstaande principes (outdoor) hanteren. Zorg overigens altijd voor warme voeten. Als je die niet warm krijgt kun je het schudden.