Hoe kun je het makkelijkst je zonnebril verbuigen?

Ik wil mijn zonnebril (van een tientje) wat verbuigen zodat hij minder snel van mijn neus af glijdt. Bij de opticiën maken ze hem normaal gesproken eerst warm en daarna verbuigen ze hem. Kan ik de pootjes dan ook eerst even warm maken bijvoorbeeld boven het gasfornuis? Of kan ik beter zo gaan buigen en knutselen met het risico dat er wat af breekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
17.1K

Het beste antwoord

je zou het kunnen proberen met warme stoom b.v. boven de fluitketel ik zou de pootjes wel warm maken en dan voorzichtig proberen te buigen, als je het niet warm maakt
is de kans groot dat er wat breekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zou eerder een föhn proberen, gasfornuis is wat rigoureus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pootjes tussen je vingers nemen en dan heen en weer schuiven levert over het algemeen ook al genoeg warmte op, om de pootjes te kunnen verbuigen, zonder dat ze breken. Zo doet een opticien het ook wel, als het heel druk in de winkel is.

Als de pootjes van plastic zijn, dan werkt dit overigens niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je kan heb inderdaad met fohn warm blazen en verbuigen, alleen zodra je dan in de warme zon loopt buigt deze weer terug naar z'n originele model. Alleen een metalen frame kan je wat makkelijker buigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm maken boven het fornuis/over/magnetron zou ik niet proberen, dat kan nog wel eens ongelukken veroorzaken.

De opticien wil dit meestal wel gratis doen, ga daar even langs. Wil je zelf iets doen, dan moet je heel langzaam en met geduld gaan buigen. Wanneer je je bril echt heel veel moet verbuigen, is er een grotere kans op breken dan dat je je bril maar een halve centimeter wil verbuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De heer Uri Geller inschakelen, kost wel wat,maar dan heb je ook wat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe dik het materiaal is maar ik buig zelf altijd het gedeelte tussen de glazen
werkt perfect.
ach probeer het toch gewoon en anders koop je toch een nieuwe (de zomer is nu toch bijna voorbij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon bij een opticien naar binnen lopen, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dat niet gratis doen. Of je nu klant bent of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de veer (zo heet dat pootje nu eenmaal) even in heet water stopt kun je de boel makkelijk wat verbuigen.