waarom kan ik nooit leuke kleding vinden?

Soms zie ik mensen gekleed wat ik zo leuk vind. Dan ga ik shoppen en kan dan gewoon niet slagen voor kleding of ik kan gewoon de goeie combi niet maken. hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7.1K

Antwoorden (12)

Ga eens winkelen met iemand waarvan jij vindt dat die er tof uitziet en laat je door diegene adviseren.
Zij, die er leuk uit weten te zien weten blijkbaar waar het te vinden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de hierboven gegeven tip, vind ik zelf heel leuk om in de kleine boetiekjes te winkelen ipv de grote ketens. Iedereen loopt al in de kleren van grote ketens terwijl er bij kleinere zaken vaak leukere, apartere en exclusievere spullen te verkrijgen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de betere zaken, en laat je helpen. Bij de H&M zal niemand je helpen bij het vinden van de juiste outfit, maar bij een zaak die ook maar iets upscale is wel. Je doet jezelf dan ook tekort als je blijft hangen in de reflex die veel mensen hebben om te zeggen 'nee, ik kijk alleen even rond' als de verkoopster aanbiedt je te helpen.

Een goede verkoopster helpt je ook kleding te passen en te combineren die je zelf niet zo uit het rek gehaald zou hebben, maar je geweldig blijkt te staan. Natuurlijk wel ook zelf kritisch blijven: de verkoopster kan het nog zo bij je vinden passen, je moet het wel zélf leuk vinden. Maar laat de verkoopster wel haar werk doen: zij weet waar alles in de winkel te vinden is, ook de dingen die ergens opgevouwen op een plank liggen die jij nog niet eens had gezien.

Als je het wel helemaal zelf wilt doen: kijk naar de etalagepoppen: wat is er met elkaar gecombineerd, en wat vind je daar wel of niet leuk aan? En de combinaties die de verkoopsters aan hebben, zijn ook bedoeld als showcase voor de kleding die verkocht wordt.

Shop in ieder geval voor outfits, niet voor losse stukken. Dat hoeft niet allemaal bij dezelfde winkel, maar liefst wel op dezelfde dag. Zo kun je een perfecte combinatie creëren, waarna je verder kijkt hoe de losse stukken bij de rest van je garderobe passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ goeie tip vooral het shoppen voor outfits/sets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord. +
Ga in ieder geval niet shoppen als je kleding nodig hebt..Koop als je iets leuks ziet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bepaal eerst wat voor type je bent, dik, dun, kort, lang etc. en wat je sterke punten zijn. Ook belangrijk om te bepalen welke kleuren je goed staan. Kijk vervolgens in tijdschriften en maak een moodboard, zodat duidelijk wordt wat jouw stijl is. Ga nu sparen, zodat je zometeen als de nieuwe collecties komen wat te spenderen hebt en begin met een basisgarderobe.
Nooit winkelen op koopavond of in het weekend, maar bij voorkeur op dinsdag als het rustig is in de winkels en ga naar een goede zaak, waar ze je adviseren.
Jammergenoeg weet ik niet in welk deel van Nederland je woont, anders zou ik je wel wat adressen kunnen geven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke kleding zit om een andermans (andervrouws) lijf... Als ik hetzelfde aantrek wat bij die ander leuk staat, dan staat dat bij mij NOOIT zo leuk...

Dit is je zelfbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens met een vriendin mee en laat je adviseren.Maak er een leuke dag van samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien ben je te dik en te klein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige vrouwen hebben een neus voor het samenstellen van hun kleding. Weten de kleuren combinaties precies te vinden. enz. enz.
Ik heb hetzelfde probleem en ben daar ook jaloers op.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
what not to wear had een goeie site met tips over kleding. Wees ook brutaal en als je iemand iets ziet dragen wat je leuk vind vraag waar ze dat gekocht hebben. tv programma´s vermelden ook vaak waar kleding verkocht wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je een man of een vrouw bent maar er zijn veel sites op internet voor vrouwen. Als je nou bijv. in de mode wilt lopen kun je bijv. bij gilscene kijken na wat in de mode is en waar je het kan kopen want meestal staat er wel bij waar je die kleding kan kopen en als je dan daar na die winkel gaat dan hangt het er ook echt! Maar ook in andere vrouwen bladen zie je vaak waar het te koop is. Voor mannen zal er wel iets gelijks zijn denk ik alleen wel minder dan bij vrouwen.
En of het nou een goeie combi is of niet dat maakt tegenwoordig niet uit. Alles past tegenwoordig wel bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd het zelfde probleem als jij, vreselijk irritant vind ik het.

Maar wat ik sinds vorige maand ben gaan doen is om de paspoppen (met kleren aan, even voor de duidelijkheid)
te bekijken en als die dan leuk zijn gekleed, dan zoek ik hetzelfde voor mij op. En meestal staat het ook nog goed bij mij.