Hoe komt het dat mijn huid branderig aanvoelt na gebruik van de-makeup doekjes?

Lotiondoekjes voor droge/gevoelige huid nog wel!! Mijn huid is niet eens zo gevoelig maar soms wel wat droog. Als ik die doekjes gebruik voelt mijn huid soms wat branderig aan, vooral rond de ogen en mijn ogen gaan ook prikken en tranen. Hoe kan dat nou? De doekjes zijn ook geschikt voor het verwijderen van oog makeup en voor de huid rond de ogen. Én ook nog speciaal voor droge/gevoelige huid. ik vraag me af: Wat voor 'troep' zit er dan waar ik (met een redelijk normale huid) dan toch op reageer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.6K

Het beste antwoord

Deze doekjes zijn eigenlijk 3-1 doekjes: ze verwijderen make-up, reinigen je huid en tot slot verfrissen ze je huid met lotion. Er zitten dus ingredienten in die je normaal nooit tegelijk op je huid zult doen. En vooral niet op de huid rond je ogen. Vandaar dat je huid wat geirriteerd kan reageren!
De doekjes maken trouwens niet zo goed schoon als gewone reinigingslotion en water, dus ik zou ze alleen gebruiken als je echt snel naar bed wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! Helemaal mee eens.
Ik vraag wel of mijn man je een plusje geeft, want ik mag helaas nog niet stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel! Wie is je man? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik beter hier niet neerzetten. Hij is nogal gesteld op zijn privacy. ;-)
Ik stuur je wel een pb.

Andere antwoorden (3)

en dan staat er zeker ook op: dermatologisch gestest??

ik geloof daar nooit in. ik heb ook een gevoelige huid, en ben nog niet een smeerseltje tegen gekomen waar ik geen vlekken van krijg dus ik doe alles gewoon met water.

douchegel ook hoor, dermalin, sebamed, neutral, balneum dermal, ik krijg overal vlekken van en een trekkende huid. bij mij irriteert zelfs gewone vaseline!!

mijn gezicht is ook het ergste van allemaal, dus bij mij komt niks anders dan water in mijn gezicht. (door die combinatie van droge huid en geen zeep in mijn gezicht gebruiken, heb ik nooit puistjes gehad buiten mijn pubertijd) dat is dan wel weer een voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit hoogst waarschijnlijk alcohol en / of sodium laureath sulfate en nog meer van die dingen. Allemaal stoffen die de huid uitdrogen (net als water trouwens). Probber eens te kijken op de labels als je iets voor je huid of haar koopt. Er zijn maar twee merken die ik gebruik
Liz Earle en Decleor.
En nee, die kun je idd niet bij het kruidvat of etos kopen maar wel op het internet.
Vooral de Liz Earle produkten zijn het allerbeste voor de gevoelige huid.
Begin eens met de clean and polish EN de skinboost tonic.
Van Decleor zou ik daarbij Aromessence Neroli en de Hydra FLoral dag creme gebruiken. En de Baume Essential voor de nacht.
Ik durf te wedden dat je met die regime binnen korte tijd (een paar weken) geen droge of supergevoelige huid meer hebt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In lotion zit over het algemeen alcohol (moet terug te vinden zijn op de verpakking). Je huid reageert hierop en raakt geïrriteerd.