Voor welk(e) seizoen(en) en welke weeromstandigheden is een trenchcoat bedoeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
4.9K

Het beste antwoord

Als jij een trenchcoat aan wil kan dat altijd. Niemand zal je raar aankijken. In de winter zie je het model jas ook maar dan gevoerd dus zelf dan zou het er helemaal niet raar uit zien. Het is wel afhankelijk van de kleur. Roze ziet er wel een beetje gek uit in de winter. Maar zand kleurig kan altijd. Waterdicht zijn ze (zo ver als ik weet ) nooit. Wel waterafstotend. Wel zie je dit seizoen weinig zomerjassen dus helemaal hot is het blijkbaar niet? Maar een trenchcoat is ook meer een styl dan een trend als je het mij vraagt.

Maar om toch een antwoord te geven op je vraag. Tussen de 7 en 18 graden zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

voor regenachtige dagen in voor- en najaar, als het weer niet te heet of te koud is.
11 jaar geleden
Een trench coat werkt goed tegen regen en wind, dus is prima voor de herfst. De jas is niet bedoeld voor winters weer (sneeuw bijvoorbeeld).

In de lente lijkt ´ie me wat overbodig, al kun je hem natuurlijk gebruiken bij guur weer (komt wel vaker voor in de herfst dan in de lente), in de zomer is 'ie overboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En in deze tijden dan? Afgelopen week was het prachtig weer, maar deze dagen waren weer wat regenachtiger en koeler. Dit soort weer komt ook nog wel eens in de zomer voor! Of is het in de zomer helemaal uit de mode ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zomer komt dit weer echt niet vaak voor, met zulke koele temperaturen er ook nog eens bij. Deze dagen (behalve vandaag dan) zijn ook goed om een trenchcoat aan te doen! Over de mode moet je je niet zo zorgen maken, doe vooral wat je lekker zit :)
Bij www.happyrainydays.nl heb je WEL waterdichte en ademende trenchcoats, dus kun je bijna het hele jaar aan (behalve als het vriest:) Ik heb deze zwarte al 2 jaar. Top (regen)jas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tuurlijk voor de regen, maar ook staat ie sjiek dus goed gekleed bij droog weer, mag eigenlijk niet in je garderobe ontbreken , tijdloos en altijd makkelijk, vooral in Nederland,
Alleen bij echte kou of echte hitte trek je zoiets niet aan, alhoewel je ook goed gevoerde hebt die best in de winter doorgedragen kunnen worden
Ze zijn er tegenwoordig in vele kleuren