Zijn er vrouwen die hun menstruatie kunnen ophouden ?

Ik bedoel hiermee dat je broek schoon blijft en je het opgehoopte vocht in de wc kunt laten vloeien tijdens het plassen. Ik heb ooit gelezen dat je bepaalde spieren hierop zou kunnen trainen. Maar ik ken niemand die dat echt kan. Kennen jullie zo iemand of is dit een fabeltje. Ik persoonlijk heb geen zin om het te trainen maar het zou wel een hoop gedoe schelen, eigenlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3K

Het beste antwoord

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Noch je baarmoedermond noch je vagina beschikken over spieren die sterk genoeg zijn om het menstruatiebloed tegen te houden, en voor zover dat overigens vanzelf wel een klein beetje gebeurt, bij elke beweging, hoest of nies zou je alsnog leeglopen, en dat wil je niet .

Maar er zijn natuurlijk wel uitstekende oplossingen ; ik kan je van harte een DivaCup of Keeper aanbevelen. Ik ben al sinds 1994 enthousiast gebruikster, en uiteindelijk komt het natuurlijk ongeveer op het zelfde neer ; niet ophouden maar opvangen tot je volgende toiletbezoek. Googel er maar eens op ; en honderdduizenden vrouwen gingen je voor, dus wat let je ? Beter voor het milieu (én je portemonnee) ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, oefening baart kunst . En is beslist het beetje oefening waard ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas geen wonderbaarlijke gymnastische oefeningen maar wel een leuk alternatief (nog niet uitgezocht of die dingen in Canada te koop zijn maar dat maakt het antwoord niet minder nuttig).

Andere antwoorden (4)

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De blaas kan je trainen maar dat is iets heel anders. Menstruatie is een bloeding en dat krijg je met spieren niet onder controle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van mij hou ik echt niet tegen, 's morgens met het opstaan wel even, maar dan ren ik naar het toilet in de hoop dat het niet overloopt. Maar alles ophouden kan niet, bij je blaas heb je 2 kringspieren, en bij je vagina niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat verhaal gelezen in een boek getiteld 'Broodje aap' :) Het zou helemaal geweldig zijn, maar helaas klopt het niet.

Wat wel echt waar is, is dat maandverband buitenproportioneel duur is. Deze wijsheid heb ik uit een aflevering van de Keuringsdienst van Waren (bijzonder aan te raden programma voor nieuwsgierige mensen). Ik kan hem helaas nergens meer vinden; het komt er op neer dat in maandverband bolletjes zitten die gemaakt zijn van houtpulp, wat goedkoper is dan de productie van tandenstokers. Ieder maandverband is ongeveer 5 cent waard. Dit soort informatie laat je wensen dat ze niet nodig waren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De spieren die je bedoelt zijn de bekkenbodemspieren.
Daarmee zou je het misschien even kunnen ophouden.
Maar als je het de hele dag zou willen ophouden moeten deze spieren wel heel erg getraint zijn en bovendien loop je dan de hele dag met aangespannen spieren.

In theorie is het misschien mogelijk maar in de praktijk niet.