De tekening op mijn Woodypyjama barst. Wat kan ik hier aan doen en hoe kan ik dit in het vervolg vermijden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het belangrijkste is dat je je pyjama binnenstebuiten wast en op een lage temperatuur. Natuurlijk moet je er ook niet overheen gaan strijken, want daar gaat je printje van kapot. Maar ik denk dat de tekening uiteindelijk toch zal barsten wanneer je deze vaak draagt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook maakt het uit of je pyjama van goede of minder goede kwaliteit is. Een T-shirt die ik nu al 2 jaar vaak als pyjama draag vertoont sinds kort pas barsten, dus dan is het slijtage.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Soms gebeurt dit, mijn ervaring is dat het door slijtage komt.
Als je een kledingstuk lang draagt en wast en draagt en wast en ... etc. gaat het kapot.
Dat is het.

Je kunt hier niets aan doen en slijtage is niet te voorkomen, helaas.

Toegevoegd na 22 minuten:
Voor het geval je je pyjama strijkt: niet meer doen. Nat ophangen, net als t-shirts en sommige overhemden en zelfs bloesjes, als je ze zo laat drogen op een hangertje, is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een tekening die barst is er met een hittpers op geperst.
in feite is dit een dunne plasticfolie die met een hittepers (+180gr C.) erop gesmolten wordt.
bij een gewone print is dit een tekening die erop geprint is met zeefdruk.
die kunnen NIET barsten omdat het een dun veflaagje is dat in het textiel dringt maar dat wel sterk onderhevig is aan slijtage. de kleuren vervagen doordat met het wassen er steeds een héél dun laagje wegslijt; ook door contact met de was trommel daarom dus binnenstebuiten.
bij de met plasticfolie geperste tekeningen is die laag dikker en in de massa gekleurd.
daarom dus beide prints ALTIJD binnenstebuiten wassen en op lage temperatuur 30-40 graden volgens wat de fabrikant voorschrijft en NOOIT strijken op de tekening omdat die dan los komt.
zolang je niet over de tekening strijkt is er geen probleem.
het barsten kan dus tengevolge van te warm wassen of strijken veroorzaakt zijn...