Wat is een goede huidverzorging voor mensen van 13 tot 15 jaar ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Antwoorden (4)

omdat je hormonen op dit moment hoogtij vieren, heb je wat meer kans op een onzuivere huid. hier is niet heel veel aan te doen, omdat die hormonen van binnenuit werken. belangrijk is om je huid elke dag goed te reinigen met een goede lotion en daarna te verzorgen met een vochtinbrengende dag/ nachtcréme. Vooral niet te vette créme gebruiken. Je hebt speciale crémes voor jouw leeftijd (clearasil/ nivea/ myléne).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je sterk aan niet te beginnen met clearasil of andere heftige anti-puistjes producten.
Dit droogt de huid uit waardoor het zelf nog meer talg gaat aanmaken om het op te lossen, waardoor je dus vast zit aan een vette, overactieve huid.
Gebruik liever een milde reinigingsgel voor de normale huid en een lichte hydraterende crème voor dag en nacht.
Verder niet te veel aan zitten, niet aan puistjes en wondjes pulken. Je verspreidt hiermee de ontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik meestal doe is als je make-up draagt het zowiezo elke avond eraf halen, je gezicht spoelen met lauw water. Dan je gezicht droogdeppen en vervolgens een hydraterende creme opsmeren.
Als je heel heftig last heb van puistjes kan ik je 'groene klei' aanbevelen. Je koopt het in tubes, smeert alleen op het pukkeltje en laat het opdrogen, de onsteking wordt uit het puistje getrokken, als het nodig is kan je het herhalen. Ze zeggen dat tandpasta het zelfde werkt!
Veel mensen zeggen dat dit je huid heel erg uitdroogt maar dat is juist nodig op de plekken van de puistjes.
Ik hoop dat dit heeft geholpen! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoon water, zowel voor de buiten als de binnenkant!